Zou een heel klein beetje oorlog…

Pff, had beter in mijn vorige bericht weggelaten over Trump. Meneer houdt zich niet aan zijn script wanneer er een vraag gesteld wordt over Noord-Korea en toont zijn psychopathische aard. Noord-Korea reageert dan dat Trump alleen luistert naar brute kracht en waarschuwen alvast voor half augustus Guam te viseren. Guam, bijna vijf keer kleiner dan Luxemburg (Groothertogdom), een klein eilandje in de Grote Oceaan en onderdeel van Micronesië, werd in 1521 voor het eerst geconfronteerd met de westerse wereld toen Magellaan er binnenvoer. De Spaans-Amerikaanse oorlog (1898) zorgde voor een halvering van de lokale bevolking. En door de stoere taal van hun tegenwoordige opperhoofd belooft weer weinig goeds voor de inwoners vanwege Andersen Air Force Base (stiekem benieuwd naar de cijfers/trends van bezoekers van de website). Het moge duidelijk zijn dat de zowat 163 000 Guamezen zich lokaas voelen. De basis zou zo’n 7 000 militairen huisvesten. We zijn bijna half augustus en mogelijk wordt mijn verjaardag (15e) de datum dat wereldoorlog drie uitbreekt…

En wederom krijgen we de goede raad om de politiek in te gaan. Blijkbaar volstaat het riante loon niet en kan er zonder veel problemen onkostennota’s ingeleverd worden.

Het volk is resistent geworden aan de gewone medicatie (en de wereld en politiek helpen ook niet om je levenskwaliteit te bevorderen) en dat uit zich in een verdubbeling van zware medicatie. Ik heb tijdens mijn opname ook vrij zware middelen geslikt maar ben toch blij dat ik nu bijna een jaar antidepressiva-vrij ben. Het verdovend effect is gelukzalig voor een tijdje, maar de meesten beseffen niet dat deze slechts tijdelijk werken – en net als drugs (de illegale soorten) – steeds grotere dosissen vereist zijn. Uiteindelijk slikte ik een cocktail van vier verschillende, en van elke soort de maximale hoeveelheid. Het helpt om je uit een depressie te halen. Wanneer je enigszins opnieuw je bovenkamer wenst te gebruiken, zal je moeilijkheden ondervinden omdat je concentratieproblemen zal hebben. Vandaar dat ik resoluut en op eigen initiatief gestopt ben. Chronische pijnen en kankerpijnen zijn niet te minimaliseren en deftige medicatie is noodzakelijk. Helaas werkt de farmaceutische wereld amper aan nieuwe en gezonde(re) alternatieven wegens onvoldoende rendabel en kans op compleet verlies van investering.

Nog zo’n WTF artikel over vluchtelingenkampen in Canada. De gevolgen van de aanstelling van een bepaalde zakenman als president begint zijn tol te eisen. Is het niet bijzonder dat je wel recht hebt op asiel als je de grens illegaal oversteekt en niet als je het volgens de wet doet? Het kan er bij mij alvast niet in. Ja, ik heb enkele afleveringen gezien van Border Patrol Canada en begrijp het merendeel van de opgelegde regels. Als je levensstandaard plots halveert, om welke reden dan ook, en als je enkele kilometers (of honderden of zelfs duizenden) ‘reist’ het toch tot een acceptabel niveau is, doe je dat toch, niet dan?

Een volgende in hetzelfde WTF-lijstje is de beslissing om de Giro (Wielerronde van Italië) drie dagen in Israël te laten doorgaan. Ik ga hier zelfs nog niet ingaan op het Arabisch-Israëlische conflict. Soit, de Federale Overheid is alvast duidelijk over hun reisadvies. OK, het gaat om de editie van 2018. Weet wel dat het Arabisch-Israëlische conflict startte op 15 mei 1948 en uiteraard nog steeds loopt. Vorig jaar werd bekend dat de VS de komende tien jaar 38 miljard dollar steun geeft aan Israël. Rarara, wat gaan die doen met die injectie? Laat ons stellen dat ik vermoed dat het conflict binnen tien jaar uitgevochten is (met hetzelfde lot voor de Palestijnen als de indianen in de VS beschoren was)…

Helaas was er weinig goed nieuws te rapen de voormiddag. De man met de pet mag/moet tegenwoordig al tevreden zijn met het kleinste straaltje geluk. Of moet ik zeggen, het ontbreken van ongeluk?

Auteur: dhjvg

Bijna 40j geleefd zonder de hulp gekregen te hebben die ik nodig had. Het tekent me en heeft me gemaakt tot wie ik nu ben. Vandaar het "(f)autistische", niet dat mijn inzichten fout zijn, het betekent alleen dat anderen het als fout kunnen aanzien. Maar dat is een ander paar mouwen want wie bezit de complete waarheid, wat is goed/fout? Ik bedoel alleen dat ik zelf weet dat mijn gedachten niet altijd de juiste zijn, hoe juist het ook moge klinken. De constante schemerzone die er steeds voor zorgt dat ik mezelf in vraag begin te stellen, mijn geestelijke gezondheid, of beter gezegd, de mentale gezondheid van de maatschappij (behendig het woord "samenleving" ontwijkend vanwege kristalheldere redenen).

Geef een reactie

