Muggen en deuren

Opnieuw veel te vroeg wakker geworden door een mug. Ondertussen al gezocht naar oplossing. Aangezien ik vooral Velux-ramen heb, vond ik op hun site een muggengaas. Een serieuze investering omdat het slaapkamerraam alleen al op 124 euro komt (zonder verzendingskosten etc).
Helaas ook veel later in slaap gevallen dan gewenst omdat mijn onderbuurvrouw haar wekelijkse afspraak met vrienden had. Toch enkele keren in frustratie tegen de muur geklopt en verbaal mijn ongenoegen geuit, zonder resultaat. Als ik haar een volgende keer tegenkom, is het een van de zaken die zeker vermeld zullen worden. Een andere zaak is de inkomdeur. Die sluit enkel als je ze met zachte hand toedoet om dan pas een snok te geven zodat ze in het slot valt. Het valt meermaals per week voor dat ik ’s ochtends de deur wagenwijd open aantref. Ik heb al overwogen om een briefje aan de deur te hangen. Ik merk dat het vooral voorvalt wanneer pizza – en aanverwanten – leveranciers op bezoek zijn geweest. Ik ga steeds helemaal tot beneden om de deur te checken als er iemand is langs geweest. helaas doet de buurvrouw dit niet. Omdat mijn deur slechts bestaat uit een minimalistische vergrendeling (en de hare ook, vermoed ik) en de kelder vrij toegankelijk is, vind ik toch niet zo’n fijn idee als de deur lange tijd open blijft. Ik ga regelmatig buiten maar als ik moe ben, wat de laatste tijd al voor negen uur is, kruip ik mijn bed in. Al te vaak sluit ik ’s ochtends de deur van mijn appartement en merk al een fris windje, en ja hoor, de deur staat dan opnieuw wagenwijd open.

Dadelijk eens starten met deel vier van het vertaalwerkje. Op die manier hoop ik even alles van me af te kunnen zetten. Anders zal het enorm excellente ochtendstond niet snel verbeteren.

Zeven uur, de kerkklokken beginnen ook aan hun werkdag. Eerst maar een wandeling maken.

Auteur: dhjvg

Bijna 40j geleefd zonder de hulp gekregen te hebben die ik nodig had. Het tekent me en heeft me gemaakt tot wie ik nu ben. Vandaar het "(f)autistische", niet dat mijn inzichten fout zijn, het betekent alleen dat anderen het als fout kunnen aanzien. Maar dat is een ander paar mouwen want wie bezit de complete waarheid, wat is goed/fout? Ik bedoel alleen dat ik zelf weet dat mijn gedachten niet altijd de juiste zijn, hoe juist het ook moge klinken. De constante schemerzone die er steeds voor zorgt dat ik mezelf in vraag begin te stellen, mijn geestelijke gezondheid, of beter gezegd, de mentale gezondheid van de maatschappij (behendig het woord "samenleving" ontwijkend vanwege kristalheldere redenen).

Geef een reactie

