Zondebok zoeken…

En ik heb weer gezondigd.

Eerder toevallig stond de tv nog steeds aan nadat ik wat sport gekeken had. Blijkbaar is het steeds een vraag of er misschien geen ‘terreur’ in het spel zit. Zowel bij de ramp in het appartementsblok in Londen als een schietincident met Steve Scalise. Het was slechts toen ik een vraag een tweede maal in nog geen kwartier opnieuw hoorde… ‘Kan het niet zijn dat er terreur in het spel betrokken is’?

Overal waar burgerslachtoffers vallen, wordt onmiddellijk gecatalogeerd als terreur. Terwijl er in Manchester culturen verenigd worden in de nasleep van het gebeurde aldaar, blijft de media hameren met het woord terreur.

Zou je bij een brand als Grenfell Tower, London, niet eerder denken dat de regering de schuldige is? Dat de overheid de grootste eigenaar is van alle panden in het Verenigd Koninkrijk. Toevallig hebben de machthebbers wel geld voor een ongelooflijk budget voor defensie en onschuldigen bombarderen in afgelegen landen. Terwijl vluchtelingen amper opvang krijgen. Terwijl ook in ons Belgenlandje het budget voor defensie stijgt omdat Trump ons landje (hellhole) bezocht heeft. Terwijl er voor de burgers amper gelden overschieten. Terwijl dat er ook in de educatie bespaard moet worden.

Soit, een appartementsblok van x aantal verdiepingen met 500 tot 600 inwoners moderniseren en beveiligen blijkt te duur te zijn. Dat ze in gelijkaardige blokken de raad krijgen om een natte handdoek voor je deur te leggen, zal niet echt bemoedigend werken. Het afgebrande appartementsblok was trouwens al onder handen genomen en sommige andere omliggende, gelijkaardige panden nog niet.

Wordt het dan eens geen tijd om je regering in vraag te stellen? Dat ze wel, zoals in België hun budget vergroten voor defensie en gevechtsvliegtuigen, en constant moeten besparen in sociale zekerheid (pensioenen, ondersteuning, gehandicapten, etc) en educatie.

En het enige dat de media wil inpeperen is terreur. Het is een terroristische daad van de overheid hoe het zijn burgers behandeld. Uiteraard worden er ideeën geopperd als brandversnellers. Want in de bouwwereld is het onbestaand (sarcasme) dat er goedkopere producten worden aangeleverd omdat het budget onvoldoende is. Hoeveel is een mensenleven tegenwoordig nog waard?

Hoedje af voor de de slachtoffers, families en vrienden en de hulpdiensten. Iedereen die geen verborgen agenda hanteren.

Auteur: dhjvg

Bijna 40j geleefd zonder de hulp gekregen te hebben die ik nodig had. Het tekent me en heeft me gemaakt tot wie ik nu ben. Vandaar het "(f)autistische", niet dat mijn inzichten fout zijn, het betekent alleen dat anderen het als fout kunnen aanzien. Maar dat is een ander paar mouwen want wie bezit de complete waarheid, wat is goed/fout? Ik bedoel alleen dat ik zelf weet dat mijn gedachten niet altijd de juiste zijn, hoe juist het ook moge klinken. De constante schemerzone die er steeds voor zorgt dat ik mezelf in vraag begin te stellen, mijn geestelijke gezondheid, of beter gezegd, de mentale gezondheid van de maatschappij (behendig het woord "samenleving" ontwijkend vanwege kristalheldere redenen).

Geef een reactie

