1000 vragen aan jezelf #43

841. Heb je weleens ’s nachts gezwommen?
In privé-sauna’s heb ik vaak gezwommen, de sauna op zich is me dan weer niet zo aangenaam. In Belfast had ik nog een fitness abonnement waar ik uitsluitend gebruik maakte van het zwembad en vrij korte sessies in het Turks stoombad en sauna. In zee heb ik ook al wel ’s nachts gedobberd maar zwemmen kan je dat niet noemen.

842. Op welke social media ben je actief?
Tot mijn spijt nog steeds op FB. Omdat ik dit opgestart heb in het buitenland om contact te houden met kennissen en vrienden over de hele wereld (maar vooral Europa) houd ik het in ere. Ook om gemakkelijkere toegang tot bepaalde informatie te verkrijgen. In een impulsieve bui eens gedeactiveerd maar toch opnieuw toegegeven. Ook op pinterest ben ik wel eens actief en een zeker blog op wordpress.

843. Wat zou je doen als geld geen rol zou spelen?
Dan zou ik zorgen dat alle honger uit de wereld verdween, de multinationals verdwijnen en alle machten, overheden en gezagsdragers omverwerpen. Ik zou iedereen dezelfde kansen bieden, de technologieën uitsluitend gebruiken ten behoeve van de mensheid en de natuur. De media (en alle andere bedrijven) 100% eerlijk en transparant maken. Een wereld creëren die menselijkheid, eerlijkheid en respect in het vaandel draagt. Competitiedrang alleen tolereren in sport. Iedereen zijn kans geven om te doen wat hij of zij wil en/of goed in is. En vooral geld herdefiniëren of gewoon overbodig maken.

844. Wat lijkt je vervelend aan oud zijn?
Dat je lichaam niet meer mee kan met je jonge geest. En dat je geest of bewustzijn zou verminderen. En alle mogelijke stigma’s die ouderen tegenwoordig moeten trotseren. Stigma’s en in hokjes plaatsen is iets wat de maatschappij graag aan bijdraagt…

845. Wie neemt de meeste beslissingen in jouw leven?
Mijn beslissingen zijn mijn verantwoordelijkheid. Ze worden echter wel beïnvloed door een hoop factoren die vaak eerder betrekking hebben op anderen.

846. Hoe oud zou je altijd willen blijven?
Lichamelijk gezien zou ik liever een decennia (of iets meer als ik dan toch mag kiezen) jonger zijn. Op geestelijk vlak denk ik dat ik nog voldoende verder kan ontwikkelen en daardoor heb ik op dat gebied gaan verjongingskuur nodig.

847. Van welke fruitsoorten maak je graag een fruitsalade?
Dat is eerder een kwestie van wat er beschikbaar is. Hoewel ik graag druiven eet, heb ik ze liever niet in een salade. De combinatie van zacht en hard fruit is niet echt aan te raden.

848. Heb je een goede pokerface?
Ondanks dat ik dacht weinig expressief te zijn, ben ik vrij leesbaar. Pokeren is daarom niet aan mij besteed als fulltime job.

849. Heb je weleens zelf een sieraad gemaakt?
Als je verplicht schoolwerk (macramé) meetelt, ja. Maar eigenlijk heb ik zoiets nooit gedragen. We heb ik lange tijd een geknoopt armbandje van mijn peetdochter gedragen. Een goede vriend maakte zelf juwelen en zo maakte hij een keer, op verzoek, een kettinkje.

850. Hoe zie je jezelf het liefst?
Als ik op regelmatige momenten rust vind, merk ik dat ik meer kan verdragen en beter functioneer.

851. Is vreemdgaan het einde van de relatie?
Het hele beeld van een relatie is in onze maatschappij kunstmatig en opgelegd. Er worden ook labels geplakt als je intiem bent met meerdere personen. Ik merk wel dat er bij vriendschapsrelatie meer getolereerd wordt dan van je partner. Er zijn verschillen in relatievormen. Het idee van trouw lijkt me achterhaalt en religieus van oorsprong. Bigamie of zogenaamde ontrouwheid werd bepaald door de kerk om heidense activiteiten tegen te gaan. Elke verliefdheid, in welke vorm ook, zal voorbijgaan. Als die uitmondt in liefde zal dat gebaseerd zijn op bepaalde gevoelens. Je kan nieuwe verliefdheden niet of moeilijk tegengaan, of die van voorbijgaande aard zijn, is moeilijk te voorspellen. Het is een moeilijk onderwerp net omdat het ingebakken zit in onze maatschappij. Zelfs in die mate dat er een (guilty-pleasure) tv programma over bestaat. Blijkbaar mag je in onze maatschappij geen genegenheid tonen aan meer dan 1 persoon zolang dit niet door een partij verbroken wordt. Zolang er respect is, mag het liefde niet in de weg staan.

852. Zou je de wet overtreden om iemand van wie je houdt te redden?
Uiteraard. Over het algemeen zijn wetten serieus achterhaalt en onnodig. De wetten waar ik me aan houd, zijn eerder humaan en vrij basic. Als er niet gezondigd is tegen mijn interpretatie van wat de wet zou moeten voorstellen, zal ik redden wat er te redden valt.

853. Ben je weleens afgewezen om je ideeën?
Dat is best mogelijk hoewel twijfelachtig. Het gaat waarschijnlijk vaak om een opeenstapeling of optelsom van factoren die een afwijzing ‘rechtvaardigen’.

854. Van welk vakantiesouvenir word je nog steeds blij?
Ik bezit geen souvenirs die me aan vakanties herinneren. De souvenirs zitten ergens op mijn harde schijf en worden bewust of onbewust opgeroepen via geuren, smaken of linken. Anijs is onlosmakelijk verbonden met een vakantie op Kreta. Niet dat alle herinneringen aan die vakantie positief zijn, anijs zorgt wel voor een kort astraal verblijf op het eiland.

855. Houd je je vast aan iets wat je eigenlijk allang had moeten loslaten?
Die lijst is eindeloos, zowel positieve als negatieve items zijn present.

856. Is je grootste angst ooit uitgekomen?
Tja, dat kan ik het best omschrijven als het uitkomen van een worst case scenario. Gelukkig komt dit niet al te vaak voor of bereid ik nog ergere mogelijkheden voor om ‘grootste’ angsten ietwat te minimaliseren.

857. Waar lag je vijf jaar geleden wakker van?
Op dat specifieke moment was werk vinden zowat mijn hoofdtaak. Het was achteraf gezien een negatieve spiraal met als laagtepunt een crisisopname.

858. Heb je weleens het gevoel dat je ‘vandaag’ al vaker hebt beleefd?
Vrij vaak eigenlijk. Hoogstwaarschijnlijk ligt het aan het feit dat ik in gedachte al onnoemelijk veel scenario’s mentaal heb beleefd of voorbereid. Tijdens gesprekken gebeurt het ook regelmatig dat ik bepaalde informatie niet meer wil herhalen omdat ik dat al een keer eerder heb gezegd tegen die persoon en het niet langer nuttig acht. Hoewel het weglaten van bepaalde informatie vaak een verwarde of incomplete indruk nalaat. Of dat de belangrijkheid ervan niet juist wordt ingeschat.

859. Wie maakt jou een beter persoon?
Ik vermoed dat ik het antwoord op die vraag vooral moet zoeken bij alle personen met kwade bedoelingen, en die dat niet onder stoelen of banken steken. Ik zie het dan als een missie om voor tegengewicht te zorgen om de balans in evenwicht trachten te houden. Vrij nobel en onmogelijke opdracht, maar wie het kleine niet eert,…

860. Wat maakt je aan het lachen?
Hmm, een van de redenen waarom ik niet of niet graag naar de bioscoop ga, is omdat mijn humor afwijkt van wat het publiek leuk vindt. Bijna elke vorm van humor kan me aan het lachen brengen.

Auteur: dhjvg

Bijna 40j geleefd zonder de hulp gekregen te hebben die ik nodig had. Het tekent me en heeft me gemaakt tot wie ik nu ben. Vandaar het "(f)autistische", niet dat mijn inzichten fout zijn, het betekent alleen dat anderen het als fout kunnen aanzien. Maar dat is een ander paar mouwen want wie bezit de complete waarheid, wat is goed/fout? Ik bedoel alleen dat ik zelf weet dat mijn gedachten niet altijd de juiste zijn, hoe juist het ook moge klinken. De constante schemerzone die er steeds voor zorgt dat ik mezelf in vraag begin te stellen, mijn geestelijke gezondheid, of beter gezegd, de mentale gezondheid van de maatschappij (behendig het woord "samenleving" ontwijkend vanwege kristalheldere redenen).

Geef een reactie

