Information overload

Het concept van multitasken is me niet vreemd. Over het algemeen lukt het me vrij aardig. De laatste dagen stoot ik bij ongeveer alles op een betonnen muur.

Een kort overzichtje. Je geeft aan niet opgebeld te worden (door provider) maar via email, twee gemiste oproepen later spreken ze in op de voicemail wat ze met de geannuleerde diensten moeten doen. Het is me maar al te duidelijk dat ze telefonisch de beste verkoopcijfers kunnen voorleggen. En ja, wat doe je met diensten die je niet meer gebruikt en er niet meer voor wil betalen? Juist, annuleren. Hoe interpreteert de provider dat? Misschien kunnen we hem telefonisch overpoweren en toch nog diensten aanbieden. Soit, mijn bronnen geven aan dat ik per maand €100 beter af ben met een ander contract. Dat gaat uiteraard niet goed zijn voor de statistieken van de persoon die dat moet behandelen. Meer dan €1000/jaar betalen voor diensten die je niet gebruikt, hoeft geen verdere uitleg.

Nadat de wijkagent was langsgekomen begin deze week, blijkt alles in orde en moet ik langskomen op het gemeentehuis zodat de chip op mijn ID kan aangepast worden. De mail dat ik moet langskomen verzonden op vrijdag 11u58. Openingsuren loket burgerzaken op vrijdag 9-12u. Die 500m overbruggen in 2min lukt net niet, vrees ik, toch bedankt.

Deze voormiddag mijn beklag gedaan over de medewerker van het MDT van CM bij de RTH begeleider. Ze gaat contact opnemen met de persoon in kwestie en uitleg vragen en verklaren hoe ze met personen met ASS moet omgaan. Niet in het minst omdat het onzichtbaar is. Het knaagt al meer dan een week aan me. Ik vrees alleen dat deze interventie hun dossier zou kunnen beïnvloeden. Het zou niet mogen, ik weet het, al te vaak zijn dat soort details wel een doorslaggevende factor en worden andere redenen naar voren gebracht.

Na de lunchpauze van het plaatselijk bankkantoor even tot daar wandelen. Na een fout in de administratie, een vergissing eerder, zijn hopelijk alle documenten nu wel rechtsgeldig en kan deze procedure worden afgesloten.

Dadelijk komt moeder langs. Ik heb een betalend contract bij McAfee en de toestellen van de familie ook beveiligd. Nu geeft McAfee al enkele weken aan een threat op haar toestel ontdekt te hebben. Ze komt haar toestel even droppen zodat ik alles eens deftig kan updaten, etc. Deze ochtend stuurt ze via FB chat dat ze niet meer op haar FB geraakt. Paniek! Gehackt! Nee, niet echt. Ik ken haar wachtwoord en besef dat niemand dat zomaar kan hacken, en echte hackers zullen zeker niet in haar FB activiteiten geïnteresseerd zijn (er zijn andere opties voor dit euvel maar daar ga ik haar niet mee bang maken). Voor de zoveelste keer de basisbeginselen uitleggen van computer en sociale media. Nu ik er aan denk kan ik misschien beter een document opstellen en haar afprinten (of een bestendige opdracht van maken en haar mailen elke x weken)[sarcasme]. Ja, ik haat het om me elke keer te herhalen.

Net twee lieveheersbeestje uit mijn appartement gegooid. Ik apprecieer hun lentegevoel maar hoop snel uit te vinden langs waar de twee zijn binnengekomen om me verder plezier van minder interessante, gevleugelde diertjes te vermijden. Ze vlogen met hun pantser af en toe tegen de dakvenster. Het duurde even voor ik zag wat ik hoorde. Een welgekomen afleiding tussen alle betonnen muren in.

Hopelijk wordt ik dadelijk weer niet van mijn sokken gereden door onvoorzichtige bestuurders. Eenmaal per week is ruim voldoende om mezelf alert te houden. Veters zijn sindsdien ook altijd stevig gestrikt wat ik anders vrijwel nooit deed. Al is een schoen kwijtspelen minder erg dan andere mogelijke alternatieven.

Voorts gaan we ons adres nog bij enkele minder prioritaire instanties aanpassen. Hopelijk met minder poespas dan ik ondertussen gewoon ben. En vooraleer het weekend ingaan, zal ik nog wel een aantal zaken vinden op mijn imaginaire to-do list die ervoor zorgen dat ik geen boek meer moet vastnemen vanavond voor ik in dromenland beland.

Aan al deze zaken tegelijk denken en bij sommige geen uitkomst voorhanden zien, gaat op lange duur voor kortsluiting zorgen. Of op iets kortere termijn toch zeker voor vonkjes. Uit voorzorg heb ik geen plannen gemaakt voor dit weekend. Ik zal wel aanvoelen wat lukt en vooral wat niet (een middagdutje wordt inmiddels vrij dringend). Prettig weekend aan u!

Auteur: dhjvg

Bijna 40j geleefd zonder de hulp gekregen te hebben die ik nodig had. Het tekent me en heeft me gemaakt tot wie ik nu ben. Vandaar het "(f)autistische", niet dat mijn inzichten fout zijn, het betekent alleen dat anderen het als fout kunnen aanzien. Maar dat is een ander paar mouwen want wie bezit de complete waarheid, wat is goed/fout? Ik bedoel alleen dat ik zelf weet dat mijn gedachten niet altijd de juiste zijn, hoe juist het ook moge klinken. De constante schemerzone die er steeds voor zorgt dat ik mezelf in vraag begin te stellen, mijn geestelijke gezondheid, of beter gezegd, de mentale gezondheid van de maatschappij (behendig het woord "samenleving" ontwijkend vanwege kristalheldere redenen).

Geef een reactie

