1000 vragen aan jezelf #23

441. Hoe persoonlijk is je inrichting?
Nu ik net verhuisd ben, is het zo goed als volledig naar mijn smaak ingericht. Behalve de meubels die reeds ter plaatse waren maar die zijn smaakvol (naar mijn mening) en nuttig. Zoals ik eerder al meldde heb ik enkele posters opgehangen om hier en daar een persoonlijke toets te geven. Een aantal of zelfs verschillende items zullen de meesten herkennen als ze een foto van mijn interieur zouden zien, bij wijze van blinde test.

442. Welke songtekst heb je jarenlang fout meegezongen?
Daar heb ik me nooit mee beziggehouden. De teksten die ik meezing werden opgezocht. Door de dichterlijke vrijheid is er mogelijk tot verkeerdelijk interpreteren maar een liedje is een totaalplaatje, als het goed klinkt, maken teksten minder uit.

443. Zou je veel hoogtepunten willen meemaken als dat betekent dat je ook veel dieptepunten meemaakt?
Ben niet zo bekend met hoogtepunten. Mijn verdedigingsmechanismes starten dan spontaan op om anticlimaxen te vermijden. Die hoogtepunten wil ik eigenlijk wel eens meemaken. Sign me up!

444. Met wie had je onlangs een leuk gesprek?
Daar heb je dat woord weer ‘leuk’. Mijn gesprekken beperken zich voornamelijk tot praktische, bijna op het zakelijke af. Leuke gesprekken is voor mij iets uit films en boeken.

445. Wat drink je het meest op een dag?
Koffie. Ik start de dag met het vullen van mijn percolator (6 koppen), de rest van de dag is het bruiswater, oploskoffie of kannen thee (ayurvedische soorten of de meer ‘gewone’), hangt af van mijn gemoedstoestand en omgevingsfactoren zoals het weer.

446. Welk liedje heb je het laatst gezongen?
Dat zijn liedjes die ‘at random’ door onuitlegbare linken, lange tijd in mijn hoofde blijven spoken. Vaak de meest absurde songs of de meeste gehate uiteraard. Als Murphy iets doet, doet ie het goed. Ik weerhoud me te zingen, maar de liedjes spelen zich en worden constant herhaald.

447. Kun je lachen om jezelf?
Aangezien mijn humor vrij donker en bizar is, lach ik wel eens om mezelf, ingetogen en uiterlijk onbewogen.

448. Wanneer heb je voor het laatst een hoofdmassage gehad?
Ik sluit mijn ogen even en haal me de zaligheid voor de geest die deze handelingen met zich meebrengt. Ik vrees dat het antwoord hierop is, tijdens mijn verblijf in het psychiatrisch ziekenhuis (afdeling diagnostiek) waar een massagebed staat. Al vrees ik dat die zich beperkte tot mijn nek. Moet dringend zo een spin aanschaffen.

449. Hoe ziet je favoriete zondagochtend eruit?
Dat is zowat het enige moment dat het ’s morgens lekker rustig is, vaak ben ik dan buiten voor een wandeling. Binnenkort eens werk van maken om op zondagen weer met de trein uitjes te maken.

450. Maak je weleens een lange wandeling in je eentje?
Hmm, goed dat ik mijn vorig antwoord beknopt hield. Als ik eenmaal aan het wandelen ben, kan dat voor een paar uur zijn. De langste, intentionele wandeling in de laatste maanden was tussen Oostende en Westende-Bad over de zeedijk (13km). Het ronddwalen in Oostende (inclusief het ontwijken van de kerstmarkt) niet meegerekend.

451. Wanneer heb je voor het laatst foto’s ingeplakt?
Opnieuw een activiteit die ik nooit heb gedaan. Ik heb wel lange tijd Artis Historia foto’s en Panini stickerboeken (voetbal) ingeplakt.

452. Waarover ben je onlangs van mening veranderd?
Dat mensen van nature goed zijn. Blijkbaar zijn er specimen bij die door en door slecht zijn en geen enkele intenties om zich te verbeteren. Helaas zal ik steeds eerst het goede blijven zien en hopen dat mijn instinct me goed informeert.

453. Wanneer had je het liefst een dag in bed willen blijven liggen?
Op het einde van een dag gebeurt het vaak dat ik zoiets denk. Ik verwonder me erover dat ik nog uit bed kom. Na alle frustraties van drie verschillende klantendiensten, wilde ik even gaan wandelen (Ga toch eens buiten! Het zal je goeddoen, een wandelingetje maken!) toen ik bijna omvergemaaid werd op een zebrapad. Het is op een plaats waar automobilisten hun geduld verliezen omdat ze slecht zicht hebben op de hoofdbaan waar ze op willen en dat ze geen voorrang hebben. Toen het verkeer wat stilviel, de alerte bestuurders zagen dat ik overstak, nam die persoon er gebruik van om ook de hoofdbaan op te stormen. Ik kan zeggen dat mijn reacties nog in tact zijn, de remmen van de wagen in kwestie ook.

454. Geloof je in een open relatie?
Iets wat open is, is beter dan gesloten. Bij relaties wordt het echter iets lastiger omdat religie ons al eeuwenlang inprent dat je huwt met een persoon van het andere geslacht en verwacht wordt daar je hele leven mee door te brengen. Ik zou eerder geneigd zijn te denken dat als je voor meerdere mensen zorg kan dragen en respecteert, vind ik het wel in orde. Hiermee wil ik niet zeggen dat een rijke, oude man een hele harem moet opstarten. Het moet nog altijd van twee kanten komen, of meerdere als een van de ouders al kinderen heeft.
Dit is wel een moeilijke omdat de westerse mens al heel lang gelooft dat de mens op die manier hoort te leven. Tot het christendom besloot dat dit barbaars was, net zoals de Romeinen alle volkeren rondom hen als barbaars beschouwden, of zoals de Europese ontdekkingsreizigers van de late Middeleeuwen beschaving brachten naar zowat alle uithoeken van de wereld. Maar ik wijk af.

455. Welke wet zou je invoeren als je minister-president zou zijn?
Eentje die de hele wetgeving ongeldig maakt zodat je van nul af kan heropbouwen.

456. Wat zou je doen met een miljoen?
Een miljoen wat? Als het gaat om pc’s is het wel handig maar tegen dat ze allemaal in gebruik zijn, ben ik (nog meer) grijs. Een miljoen broden? Opnieuw handig maar wordt een lastige opgave om ze te leveren waar ze nodig zijn. Het gaat hier om geld, vermoed ik, vrees ik. Tja, investeren en sparen zijn geen opties. De meeste goede doelen zijn ook niet zo goed. Dus dan wordt het een reis ondernemen naar zogenaamde ontwikkelingslanden en daar investeren in allerlei voorzieningen, echter geen industrieën neerplanten. Zocht net de definitie op van ontwikkelingsland (Een ontwikkelingsland is veelal een land dat (nog) geen hoge graad van industrialisatie bereikt heeft in verhouding tot ontwikkelde landen.). Wat is daar onontwikkeld aan?

457. Hoe heette je favoriete knuffel?
Ik had wel een aantal knuffels maar die zijn nooit gedoopt geweest en dus naamloos.

458. Wat was je verste reis?
Alanya, vanaf toen een degout gekweekt (maar al lang sluimerend) naar medetoeristen toe.

459. In welke houding slaap je het lekkerst?
Op mijn buik, hoewel ik in eender welke positie kan slapen als de nood hoog is.

460. Naar wie ga je toe met je problemen?
Ik wil er niemand mee lastig vallen. Of reacties vermijden die zeggen dat het probleem niets voorstelt of niets is om je zorgen over te maken. Dus kroppen we alles rustig op tot de bom (opnieuw) een keer barst.

Auteur: dhjvg

Bijna 40j geleefd zonder de hulp gekregen te hebben die ik nodig had. Het tekent me en heeft me gemaakt tot wie ik nu ben. Vandaar het "(f)autistische", niet dat mijn inzichten fout zijn, het betekent alleen dat anderen het als fout kunnen aanzien. Maar dat is een ander paar mouwen want wie bezit de complete waarheid, wat is goed/fout? Ik bedoel alleen dat ik zelf weet dat mijn gedachten niet altijd de juiste zijn, hoe juist het ook moge klinken. De constante schemerzone die er steeds voor zorgt dat ik mezelf in vraag begin te stellen, mijn geestelijke gezondheid, of beter gezegd, de mentale gezondheid van de maatschappij (behendig het woord "samenleving" ontwijkend vanwege kristalheldere redenen).

Geef een reactie

