Frustraties ventileren

Zelf heb ik jaren in de klantendienst sector gewerkt. Ik ken dus het reilen en zeilen, de tekortkomingen, etc. Enerzijds zijn er de bedrijfsfilosofie en -strategieën anderzijds een constante stroom van nieuwe werknemers.

De laatste dagen dagelijks in contact gekomen met support desks. Ondersteuning heb ik tot hier toe niet ontvangen, alleen frustraties.

De installatie voor telecom (digitale tv en internet) verliep vlekkeloos. Het overnemen van een contract blijkt een hele andere opgave. Een andere dienst die gebruik maakt van eID, geeft me elke keer hetzelfde standaard antwoord. Om de zoveel weken meld ik me aan bij de zorgverzekeraar en telkens opnieuw ondervind ik dezelfde problemen. Door mijn achtergrond in het computerwereld ben ik wel bekend met de meest voorkomende problemen. Ondanks al die kennis lukt het me niet om me op een bepaalde site aan te melden. Maar op een andere dienst die de eID aansluiting vereist, ondervind ik geen aanmeldproblemen.

Wat begon als een productieve dag, mondt nu uit in een vat vol frustraties. Je krijgt antwoorden van klantendiensten die je 100% verwachtte maar hoopte niet te krijgen. Misschien moet ik toch wat assertiever/agressiever zijn en vragen om de eerste vijf standaardantwoorden over te slaan.

Alle geluk is mijn brood perfect gebakken en dadelijk een bloemkoolsoepje maken, rustig wat eten en ik zal vrij snel in bed belanden. Het eindigen met een positieve noot blijkt me ook al aardig te lukken. Hopelijk morgen geen frustraties ventileren deel 2.

Auteur: dhjvg

Bijna 40j geleefd zonder de hulp gekregen te hebben die ik nodig had. Het tekent me en heeft me gemaakt tot wie ik nu ben. Vandaar het "(f)autistische", niet dat mijn inzichten fout zijn, het betekent alleen dat anderen het als fout kunnen aanzien. Maar dat is een ander paar mouwen want wie bezit de complete waarheid, wat is goed/fout? Ik bedoel alleen dat ik zelf weet dat mijn gedachten niet altijd de juiste zijn, hoe juist het ook moge klinken. De constante schemerzone die er steeds voor zorgt dat ik mezelf in vraag begin te stellen, mijn geestelijke gezondheid, of beter gezegd, de mentale gezondheid van de maatschappij (behendig het woord "samenleving" ontwijkend vanwege kristalheldere redenen).

Geef een reactie

