Verhuis etc.

Gisteren met volle moed gestart om alles een plaats te geven. Ik vermoedde dat de wijkagent zou langskomen wat vandaag ook het geval bleek. Mijn goede moed werd echter snel gedempt toen ik na enkele uren de vermoeidheid de kop begon op te steken. Op karakter ging ik echter door tot ik een voldoende voldaan had. Tot ik in mijn slaapkamer over enkele dozen heen kroop om een valies/koffer in een hoek te plaatsen. Tijdens het recht komen, hield ik wel rekening met de schuine wand, maar niet met de dwarsbalk die me dan ook een rake klap verkocht. Net geen KO maar daar hielden mijn goede intenties op om nog verder te werken.

Gisteren kreeg ik nog een mailtje van de bank dat er een probleem is met de huurwaarborg. De verhuurder heeft niet consequent geweest met de benamingen (ze verhuren vanuit een familiebedrijfje, een bvba). Dit is nodig om de rekening te kunnen blokkeren. De bank moet zijn bureaucratie laten gelden en moet zwart op wit kunnen aantonen dat de verhuurder volmacht heeft over het pand dat op naam van hun bedrijf staat. Hoera! Nog geen bericht ontvangen van de huisbazin. Doe me er ook aan denken dat ik haar moet zeggen dat de intercom/parlofoon niet werkt. Dat is wel lastig omdat ik niet kan zien noch ruiken wie er aan de deur staat. Om de onderbuurvrouw te sparen, loop ik dan maar snel tot beneden. Deze namiddag kwam er plots een manspersoon in blauw en oranje de trap op geklommen, de wijkagent. De Ierse vlag die de spiegel aan mijn voordeur bedekt, fungeerde par excellence als ijsbreker. Na een korte rondleiding en enkele vragen, vertrok hij naar de overkant waar ook druppelsgewijs nieuwe bewoners hun intrek nemen in de nieuwe appartementen. Toch wel opgelucht dat deze wijkagent wel de tijd uittrekt om te komen inspecteren zodat ik weet dat deze horde genomen is en dat het nu wachten is tot ik een uitnodiging krijg van de dienst burgerzaken om de chip op mijn ID te updaten.

Van verder werken is vandaag nog bitter weinig terecht gekomen. Ik heb wel een interessante website gevonden, bestetarief.be. Ook vond ik iklaatmenietpluimen.be nuttig omdat er blijkbaar nog meer mensen de telecomprijzen te gortig vinden. Aan de hand van de gemiddelde verbruiken van de laatste maanden, kwam ik via bovenstaande website uit bij een contract dat me maandelijks tot €100 bespaart! Jawel, maandelijks! Wel met een bundel niet wordt geadverteerd noch aangeprezen, maar ze bestaat wel. Voor mijn telefoon heb ik via dezelfde website al een alternatief gevonden dat me ook weer €€ bespaart. Toen ik lang geleden (+15j terug) een tijdje bij Proximus actief was, hadden ze een applicatie die op basis van de laatste vier maanden kon berekenen welk tarief je het voordeligst uitkomt. Blijkbaar is deze functie niet voor alle bedrijven interessant. Shame on you als je die dienst niet aanbiedt aan je klanten.

Dadelijk eerst een wandeling maken, een rustige avond tegemoet gaan met een hopelijk deftige nachtrust en morgen gaan we weer knallen (hopelijk meer figuurlijk dan letterlijk deze keer).

Auteur: dhjvg

Bijna 40j geleefd zonder de hulp gekregen te hebben die ik nodig had. Het tekent me en heeft me gemaakt tot wie ik nu ben. Vandaar het "(f)autistische", niet dat mijn inzichten fout zijn, het betekent alleen dat anderen het als fout kunnen aanzien. Maar dat is een ander paar mouwen want wie bezit de complete waarheid, wat is goed/fout? Ik bedoel alleen dat ik zelf weet dat mijn gedachten niet altijd de juiste zijn, hoe juist het ook moge klinken. De constante schemerzone die er steeds voor zorgt dat ik mezelf in vraag begin te stellen, mijn geestelijke gezondheid, of beter gezegd, de mentale gezondheid van de maatschappij (behendig het woord "samenleving" ontwijkend vanwege kristalheldere redenen).

Geef een reactie

