1000 vragen aan jezelf #14

261. Wat zijn je favoriete gespreksonderwerpen?
Er bestaan wel een aantal onderwerpen die ik liever heb dan anderen In dit geval is het eerder de gesprekspartner van belang. Als je beiden op dezelfde golflengte zit, is communiceren gemakkelijker. Met voetbalvrienden ga ik liever niet zeveren over muziek, en andersom.

262. Kun je makkelijk je fouten toegeven?
Eigenlijk niet. In eerste instantie zou ik uitleggen waarom ik iets bepaalds doe. Na een grondige analyse zal ik op eigen manier en tempo mezelf trachten te verbeteren.

263. Wat wil je nooit meer doen?
Mezelf schuldig voelen voor iets waar ik niets mee te maken heb.

264. Wat is je standaardgemoedstoestand?
Ik vermoed dat mijn algemene gemoedstoestand vrij donker is, zoals het een anhedonist beaamt. Ik ben geen optimist noch pessimist (hoewel die zaken afhankelijk zijn van interpretatie), ik ben een realist.

265. Is alles waar wat je zegt?
Ik probeer zo eerlijk mogelijk te zijn tegenover anderen. Moet me af en toe wel verzoenen met de occasionele witte leugen.

266. Wat betekent muziek voor je?
Muziek is een uitlaatklep, het zorgt voor kalmte en rust. De muziekkeuze is afhankelijk van mijn gemoed en varieert van de extreemste vormen van metal over punk/hardcore/mathcore naar Nederlandstalige kleinkunst en klassieke muziek. En soms kan je bepaalde gevoelens beter uiten via bepaalde liedjes.

267. Heb je wel eens een huilbui gefaket?
Niet dat ik me herinner, huilen is al jaren/decennia vreemd.

268. Werk je graag samen of liever alleen?
Ik werk liefst alleen, op die manier ben ik alleen verantwoordelijk voor het resultaat. Helaas is het in het bedrijfsleven praktisch onmogelijk om zelfstandig te werken.

269. Voor welke fout straf je jezelf nog steeds?
Een hele reeks aan gemiste kansen en opportuniteiten spelen me al te vaak op.

270. Welke verliefdheid snap je niet van jezelf?
Het spreekwoord dat liefde blind maakt, wordt slechts pijnlijk duidelijk als het voorbij is.

271. Sta je genoeg stil bij het leven?
Veel te veel zelfs.

272. Voel je je bij sommige mensen heel onzeker?
Schrap ‘sommige’ en het antwoord is ja.

273. Ben je gevoelig voor autoriteit?
Het wordt me steeds duidelijker dat zogenaamde autoriteiten vaak zelf niet al te bekwaam in hun vak zijn. Ook het feit dat de meesten zelfs geen optimalisatieprocedures kennen, baart me zorgen.

274. Ben je graag alleen?
Ja, als de drang naar gezelschap opspeelt, beklaag ik me dat vrij snel.

275. Waarmee kwam je voor jezelf op?
Geen idee of ik de vraag correct begrijp, maar ik kom op tegen onrechtvaardigheid.

276. Welk goed doel steun je?
Financieel geen enkele, het besef dat het merendeel van sponsoring onderweg aan vingers en handen blijft plakken, weerhoudt me daarvan. Anderzijds werk ik vaak vrijwillig voor goede doelen en vzw’s die minderheidsgroepen vertegenwoordigen.

277. Hoe ziet je droomhuis eruit?
Een grote bibliotheek met alle nodige faciliteiten om een comfortabel leven te leiden. Heb al eerder een blog over geschreven.

278. Doe je makkelijk beloften?
Steeds minder maar als ik me ergens voor engageer, zal ik de belofte nakomen (of er moet sprake zijn van overmacht).

279. Hoever ga jij voor geld?
Geld is geen drijfveer. Ik ga het ook niet laten om geld te laten schieten. Ik vind wel een manier om het nuttig te verbruiken.

280. Ben je vaak eigenwijs ten koste van jezelf?
Alleen als ik 100% gelijk heb, dan ben ik koppig tot in het oneindige. Ik heb zo in het verleden een goedbetaalde functie verlaten omdat de werkwijze niet correct verliep.

Auteur: dhjvg

Bijna 40j geleefd zonder de hulp gekregen te hebben die ik nodig had. Het tekent me en heeft me gemaakt tot wie ik nu ben. Vandaar het "(f)autistische", niet dat mijn inzichten fout zijn, het betekent alleen dat anderen het als fout kunnen aanzien. Maar dat is een ander paar mouwen want wie bezit de complete waarheid, wat is goed/fout? Ik bedoel alleen dat ik zelf weet dat mijn gedachten niet altijd de juiste zijn, hoe juist het ook moge klinken. De constante schemerzone die er steeds voor zorgt dat ik mezelf in vraag begin te stellen, mijn geestelijke gezondheid, of beter gezegd, de mentale gezondheid van de maatschappij (behendig het woord "samenleving" ontwijkend vanwege kristalheldere redenen).

Geef een reactie

