1000 vragen aan jezelf #13

241. Heb je een missie in je leven?
Heb er wel een aantal, ja. Met deze blog een inkijk geven in mijn wereldje van ASS. Op andere vlakken ook nog enkele projecten in de pipeline.

242. Ben je aan iets verslaafd?
Goh, voor korte tijd kan ik heel verslingerd raken aan zowat alles. Het enige ongezonde op dit moment is tabak.

243. Welk overlijden heeft je het meest aangegrepen?
Hoewel elk overlijden me aangrijpt, was die met de meeste impact die van mijn vader.

244, Hoe zou de titel van jouw autobiografie luiden?
Op de moment keuze uit twee, “Mijn (f)autistische kijk op het leven. of “an fear ciuin”. Dat laatste is Gaelic (Iers) voor de stille man.

245. Hoeveel lijk je al op wie je wilt zijn?
Wederom een onmogelijke vraag. Moet je niet eerst weten wie je bent voor je naar de toekomst kijkt? Ik heb wel een ideaalbeeld van hoe de mensheid zich behoort te gedragen en streef ernaar om daar zelf een zo goed mogelijk model voor te staan.

246. Wanneer moet je een relatie beëindigen?
Nu zit ik plots met een dilemma. Je moet enerzijds niet zomaar iemand opgeven. Langs de andere kant is “toxische relaties” tegenwoordig schering en inslag. Ik ben niet iemand die iemand laat vallen omdat ze giftig voor me zijn. Ik probeer dan mijn strategieën aan te passen. Ik pas mezelf liever aan dan aan anderen te vragen om te veranderen.

247. Hoe belangrijk is je werk?
In deze context, helemaal niet. Als iedereen doet wat ie graag doet, hoeft ie niet alle dagen 9 to 5 te engageren, files en openbaar vervoer te trotseren. Als ze graag doen wat ze willen doen, wordt alles veel efficiënter. Of denk ik nu echt het onmogelijke? Ja, want de mensen die de rijkdom bezitten, willen dit scenario absoluut NIET. Zij willen brood en spelen.

248. Wat had je graag goed willen kunnen?
Blijkbaar is dat een vereiste in onze samenleving om ergens ‘de beste’ in te zijn. Doorsnee en middelmaat worden niet getolereerd want dan heb je waarschijnlijk onvoldoende je best gedaan of ben je lui of zelfgenoegzaam.
Voorts heeft iedereen zijn/haar werkpunten. Om een of andere bizarre reden zou ik graag alle talen onder de knie willen hebben. Moet waarschijnlijk nog even wachten voor er een harde schijf of usb aan me geplugd kan worden?

249. Maakt geld gelukkig?
NEE. Het zorgt ervoor dat mensen in het maatschappelijke gareel blijven lopen. Van heel jong moet je schulden opbouwen (in de VS om te studeren, in België vanwege de spreekwoordelijke baksteen in de maag) om ‘zogezegd’ te slagen in het leven. Het leven is buitensporig gefocust op geld. Het hele bankwezen heeft een schandelijke invloed op de mens. Het beeld dat wordt opgelegd door de media en schaamteloos wordt overgenomen door de maatschappij, hangt iedereen een donderwolk boven het hoofd.

250. Zou je je partner nu opnieuw willen uitkiezen?
Ik ben nog steeds op zoek naar die ene soulmate.

251. In welke sport denk je goed te zijn?
Zowat elke sport die ik beoefend heb, denk ik wel een beetje begaafd te zijn. In mijn jeugd toch alles op voetbal gezet. Pas later gemerkt dat dat zowat al mijn tijd in beslag nam. Ik denk niet echt uitgeblonken te hebben in een of andere discipline. Tafeltennis en squash was misschien een hoger niveau haalbaar dan voetbal maar pingpong was niet intensief genoeg en squash terreinen waren er amper in mijn directe omgeving.

252. Veins je vaak interesse?
Nog zo’n energie-opslorper, ja dus. Tegenwoordig probeer ik de smalltalk onmiddellijk een halt toe te roepen en de belangrijke dingen te benoemen.

253. Ben je een goede verhalenverteller?
Nee.

254. Wie gun je het allerbeste?
Elke respectvol persoon met menselijkheid in zich.

255. Waarvan heb je spijt dat je het gemist hebt?
Ik ben op de leeftijd gekomen dat de op je leven terugkijkt en toch wel een aantal dingen – al dan niet bewust – vergeten te doen bent.

256. Kun je goed je zinnen verzetten?
Het valt me moeilijk om situaties, gesprekken, gebeurtenissen van me af te zetten.

257. In welke kleren voel je je het lekkerst?
Ondergoed moet spannen terwijl gewone kledij liefst zo los mogelijk zit.

258. Waarvan had je nooit gedacht dat het je zou overkomen?
Deze vraag ga ik positief interpreteren. Mijn buitenlandse avonturen, eerst enkele maanden in Royal Tunbridge Wells in het VK. En het verblijf en werk op het Ierse eiland, bijna vier jaar in Belfast, NI gevolgd door drie jaar in Dublin.

259. Had je graag van het andere geslacht willen zijn?
Nooit echt over nagedacht omdat het eenmaal weinig nut heeft. In Dublin wel een transseksueel ontmoet en die leek me toch vrij gelukkig te zijn.

260. Van wie word je weleens moe?
Van alles en iedereen, niet in het minst van mezelf. Het zal wel des mensen zijn om toch de gave te hebben om zowat iedereen op de zenuwen te kunnen werken.

Auteur: dhjvg

Bijna 40j geleefd zonder de hulp gekregen te hebben die ik nodig had. Het tekent me en heeft me gemaakt tot wie ik nu ben. Vandaar het "(f)autistische", niet dat mijn inzichten fout zijn, het betekent alleen dat anderen het als fout kunnen aanzien. Maar dat is een ander paar mouwen want wie bezit de complete waarheid, wat is goed/fout? Ik bedoel alleen dat ik zelf weet dat mijn gedachten niet altijd de juiste zijn, hoe juist het ook moge klinken. De constante schemerzone die er steeds voor zorgt dat ik mezelf in vraag begin te stellen, mijn geestelijke gezondheid, of beter gezegd, de mentale gezondheid van de maatschappij (behendig het woord "samenleving" ontwijkend vanwege kristalheldere redenen).

Geef een reactie

