Korte, algemene update

Vreemde gewaarwording dat het weer van de laatste dagen mijn gemoed wat opkrikt. Het is ook een meevaller dat de verbouwingswerken al twee dagen opgeschort werden. Of althans geen luidruchtige machines meer vereist zijn. De bureaucratie heeft me anderzijds wel frustratie opgeleverd. Het inlichten van bedrijven van een adreswijziging is abominabel. Vaak is de optie wel aanwezig, hoera, anderzijds wordt het opgevolgd via een telefonische oproep of worden er vragen gesteld die reeds werden beantwoord. Toch hebben zelfs die zogenaamde details me nog niet volledig doen doorslaan.

Ik heb zo lichtjes mijn bedenkingen bij de 1000 vragen serie die ik gestart ben. Enerzijds maakt het me gemakkelijker om tijdelijk slechts aan 1 onderwerp te denken. Langs de andere kant is het vaak heel persoonlijk. Ik probeer af en toe wel een humoristische noot toe te voegen al is dat niet altijd mogelijk. Op zich is de vragenlijst een zege omdat bij de meeste blogartikelen mijn gedachtetrein vaak ontspoord, of dat ik te vaak overstap op een andere trein die op zijn beurt doodloopt. Voorlopig is het project nog niet geschrapt.

Op vlak van verhuizen, moet ik eerst een slachtoffer bereid vinden om de radiatoren stofvrij te maken. Hopelijk lukt dit binnen vijf dagen omdat ik toch van plan ben komende woensdag van domicilie te veranderen. Wat me niet lukt is het op voorhand inpakken van kledij, boeken en andere belangrijke items.

Qua gevoelens hoop ik dat de nieuwe omgeving me de nodige rust zal bezorgen. Het luxueuze extraatje van een mezzanine zorgt er wel voor dat ik me nog verder kan terugtrekken indien nodig. Hoewel ik de afgelopen dagen en weken al ideeën had hoe alles in te richten, blijken die verdwenen te zijn. Het algemene plan is uitgetekend maar de details waar ik eerst in opging, staan terug vacant. Bij een grote onderneming werk ik graag met tussenstops. Het masterplan opdelen in hapklare brokken en daar naartoe werken. Voortdurend rekening houdend dat er geen stappen overgeslagen worden of dat er een processie van Echternach-achtige toestanden voorvallen. Als dat gebeurt is een mogelijke kortsluiting dichtbij.

Auteur: dhjvg

Bijna 40j geleefd zonder de hulp gekregen te hebben die ik nodig had. Het tekent me en heeft me gemaakt tot wie ik nu ben. Vandaar het "(f)autistische", niet dat mijn inzichten fout zijn, het betekent alleen dat anderen het als fout kunnen aanzien. Maar dat is een ander paar mouwen want wie bezit de complete waarheid, wat is goed/fout? Ik bedoel alleen dat ik zelf weet dat mijn gedachten niet altijd de juiste zijn, hoe juist het ook moge klinken. De constante schemerzone die er steeds voor zorgt dat ik mezelf in vraag begin te stellen, mijn geestelijke gezondheid, of beter gezegd, de mentale gezondheid van de maatschappij (behendig het woord "samenleving" ontwijkend vanwege kristalheldere redenen).

Geef een reactie

