Bladzijde omslaan

Ik heb altijd het idee dat Engelse uitdrukkingen beter tot hun recht komen. Mijn eerste gedacht als titel was ‘next episode’ wat in het Nederlands toch niet echt klinkt, volgende aflevering. Dit is ook een van de weinige keren dat ik de titel eerst invul.

Eindelijk is het zo ver. Deze ochtend kreeg ik, nadat ik de verzekeringen en huurwaarborg had voorgelegd, de sleutels van het appartement. Ik had dus een positief gevoel moeten ervaren dat – ten lange leste – alles in kannen en kruiken is. Dat was klaarblijkelijk niet het geval. Het volgend hoofdstuk staat ongeduldig te trappelen. Eerst een grondige schoonmaak van het pand omdat stof en zichtbare spinnenwebben, etc me storen. Het wordt vooral een strijd om mijn energielevels zo adequaat mogelijk aan te spreken. Zeker nu ik de laatste tijd amper 10u/dag wakker ben, en dan nog niet eens wakker-wakker.

Ohja, de 1000 vragen zullen waarschijnlijk tijdelijk aan de kant geschoven worden. Prioriteiten stellen.

Heb me ondertussen al serieus moeten inhouden. Sommige bedrijven zijn zo agressief en arrogant dat ik moeite zou hebben om zelf niet gewelddadig te worden. Als ik zou kunnen omgaan met het amateurisme van bedrijven die met een flair rondlopen alsof ze een monopolie bezitten. Als ik iets doe voor iemand, op professioneel of persoonlijk vlak, zorg ik er voor dat het tot in de puntjes verzorgd is zodat er weinig of geen reden tot klagen is. Bij het merendeel van de bedrijven heb ik zo het vermoeden dat ze heimelijk lachen omdat de mensen zoveel betalen voor een minimalistische dienst en dit zonder vragen, blijven pikken. De ene prijsstijging na de andere en de aangeboden diensten blijven hetzelfde of devalueren. Als ik me kan rustig houden en me hier niet te hard aan op te boeien, zou het ook wat energie besparen.

Ik hou mijn focus op de verandering van levenswijze, het starten van een aantal werkpunten die in de pipeline vastgeroest waren. Het hervinden van rust.

Auteur: dhjvg

Bijna 40j geleefd zonder de hulp gekregen te hebben die ik nodig had. Het tekent me en heeft me gemaakt tot wie ik nu ben. Vandaar het "(f)autistische", niet dat mijn inzichten fout zijn, het betekent alleen dat anderen het als fout kunnen aanzien. Maar dat is een ander paar mouwen want wie bezit de complete waarheid, wat is goed/fout? Ik bedoel alleen dat ik zelf weet dat mijn gedachten niet altijd de juiste zijn, hoe juist het ook moge klinken. De constante schemerzone die er steeds voor zorgt dat ik mezelf in vraag begin te stellen, mijn geestelijke gezondheid, of beter gezegd, de mentale gezondheid van de maatschappij (behendig het woord "samenleving" ontwijkend vanwege kristalheldere redenen).

Geef een reactie

