1000 vragen aan jezelf #9

161. Ben je een honden- of kattenmens?
Honden. Omdat ze net iets aanhankelijker en afhankelijker zijn. Het idee om als slaaf voor een huisdier op te draven, is iets wat me tegensteekt bij (de meeste) katten.

162. Hoe laat je merken dat je iemand aardig vindt?
Nog een confronterende… door ze misschien net iets teveel te claimen. Ja, ook hier heb ik mijn redenen (ook opvatbaar als excuses).

163. Met welke reden eet je?
Om mijn maag gevuld te houden maar niet overbelast. En omdat ik ervaar dat ik meer energie heb bij een gebalanceerd en gezond dieet (niet opvatten als afslankterm).

164. Dans je voor de spiegel?
In gedachten met een verbeelde borstel als microfoon. Of volstaat een simpele ‘nee’?

165. Waarin ben je anders dan andere mensen?
Iedereen is uniek. Het is een afgewogen verzameling van intelligentie, ambities, interessesferen, persoonlijkheidskenmerken, e.v.a. Waarschijnlijk hebben de lezers die door mijn 1000 vragen geraken (als ze afraken) wel een idee.

166. Welke jeugdfilm zou je kinderen aanraden?
Geen. Ik zou tv en films ontraden aan jeugd. Er is ondertussen voldoende jeugdliteratuur die kinderen appreciëren en waarbij ze hun eigen boek ‘verfilmen’ in plaats van dit in een film opgelegd te krijgen.

167. Blijf je tot het laatst op feestjes?
Tot enkele jaren geleden was dit zeker het geval. En zelfs nog andere gelegenheden opzoeken omdat ik niet wilde dat het stopte. Heden ten dage moet het al zot doen als ik niet als eerste vertrek.

168. Welk nummer heb je de laatste tijd grijs gedraaid?
De laatste drie jaar toch vrij veel nieuw materiaal aangekocht. Grijs draaien is niet van toepassing. De laatste cd die het langst in de cd speler stak is Animals As Leaders met The Madness Of Many.

169. Oefen je voor een telefoongesprek?
Het maakt me fysiek ziek wachten op een telefoontje.

170. Wanneer heb je voor het laatst gehuild bij anderen?
Vele jaren geleden in een dronken bui. Sindsdien lijkt het me niet meer te lukken (ook niet alleen).

171. Met wie breng je het liefst een vrije dag door?
Het kwam al eerder als antwoord, een potentiële soulmate, vacature loopt nog.

172. Wat was het beste advies dat iemand je ooit gaf?
‘Gewoon jezelf zijn’ (Die uitdrukking leverde wel een stroom aan gedachten op zoals die ‘gewoon’ bedoelen ze ermee dat het toch sociaal aanvaardbaar moet zijn, waardoor het technisch toch niet meer klopt of zelfs tegenstrijdig is)

173. Waar denk jij aan bij de zomer?
Vroeg licht, het geluid van grasmaaiers, de geur van barbecue en een stijgend volume op zomeravondfeestjes, laat donker. Overal meer volk, lichter gekleed en uitbundiger. En te fel licht en vaak te warm.

174. Hoe ruikt je favoriete parfum?
Ik heb geen favoriet. Maar eentje die ik kan verdragen ruikt naar chocolade.

175. Welke kritiek raakt je het meest?
Onterechte kritiek.

176. Wat vind je van je uiterlijk?
Ik moet mijn antwoorden op de vragen korter houden om herhaling te vermijden. Soit, ik ben tevreden. Ik besef dat ik geen modellencarrière moet ambiëren (toch eens uitnodigingen voor gekregen, was op school, dus niet al te serieus).

177. Ben je aardig voor jezelf?
De gemakkelijkste vraag tot hier toe. Nee, ik blijf mezelf tergen en grenzen overschrijden. En dat allemaal om de maatschappij te plezieren.

178. Zou je plastische chirurgie overwegen?
Enkel en alleen als er sprake is van extreme disfiguratie en ook weer om de kritische maatschappij te plezieren.

179. Welke film heb je minstens vijf keer gezien?
De Stanley Kubrick-collectie zijn toch favoriet in deze categorie.

180. Vul je graag testjes in?
Als quizzen meetellen, affirmatief.

Auteur: dhjvg

Bijna 40j geleefd zonder de hulp gekregen te hebben die ik nodig had. Het tekent me en heeft me gemaakt tot wie ik nu ben. Vandaar het "(f)autistische", niet dat mijn inzichten fout zijn, het betekent alleen dat anderen het als fout kunnen aanzien. Maar dat is een ander paar mouwen want wie bezit de complete waarheid, wat is goed/fout? Ik bedoel alleen dat ik zelf weet dat mijn gedachten niet altijd de juiste zijn, hoe juist het ook moge klinken. De constante schemerzone die er steeds voor zorgt dat ik mezelf in vraag begin te stellen, mijn geestelijke gezondheid, of beter gezegd, de mentale gezondheid van de maatschappij (behendig het woord "samenleving" ontwijkend vanwege kristalheldere redenen).

Geef een reactie

