1000 vragen aan jezelf #8

141. Welke landen wil je nog bezoeken?
In Europa: Ijsland, Finland, Balkan- en Baltische staten. Buiten Europa, zowat alles. Als ik prioriteiten mag stellen: Canada, Nieuw Zeeland, Tibet.

142. Welke superkracht zou je willen hebben?
Onzichtbaarheid

143. Wanneer kon je wel door de grond zakken?
Dan moet ik terug naar mijn schooltijd. Als je een antwoord niet wist en je bloed uit je hoofd voelt dalen. Of als je onverwacht vooraan in de klas moest komen. Zowat elke situatie waarin er voor een publiek iets onvoorbereid moet gepresteerd worden.
Kortzichtigheid, bewust haatzaaien of onwaarheden verkondigen, kwaadwilligheid en minachting.

144. Van welk liedje word je altijd vrolijk?
Ongetwijfeld een vreemde keuze: Cars, Gary Numan. Type O Negative, Nine Inch Nails, Therapy?, The Doors kunnen me ook terug uit een negatieve spiraal halen.

145. Hoe flexibel ben je?
Ik tracht me in elke situatie aan te passen, met wisselend resultaat, maar sta open voor nieuwe inzichten.

146. Is er een vreemde eetcombinatie waar je dol op bent?
Ik denk niet dat er een echte vreemde combinatie bij is. Is wel voor interpretatie vatbaar maar nee, ik eet geen bakstenen, gepekelde vis met slagroom of pizza hawaii.

147. Wat doe je als je in de rij moet wachten?
Vooraf proberen te vermijden. Als dat niet mogelijk is, tijdens het wachten de conversatie al voorbereiden.

148. Ben je leuker in de spiegel of op foto’s?
Hoewel ik eerder al aangaf best tevreden te zijn over mezelf, vind ik het toch lastig om mezelf te zien. Het voelt alsof je iemands persoonlijk vrijheid ontneemt en daarenboven bekeken voelt.

149. Kies je voor minder eten of meer sporten?
Meer sporten, ik eet trouwens alleen als ik honger heb en is vrij weinig. Tot niet zo lang geleden overdreef ik vaak. Vanwege een opspelende maag is het beter dat ik de ganse dag kleine hoeveelheden eet in plaats van drie maaltijden waarbij ik telkens mijn maag overbelastte.

150. Voer je vaak gesprekken in je hoofd?
Nooit gesprekken maar er is wel een stroom (zeg gerust tsunami) aan gedachten.

151. Waar zou je beroemd mee willen zijn?
Ik verkies appreciatie. Beroemdheid is gelinkt aan negatieve aspecten. Vereerd worden is niet mijn doel.

152. Hoe voelt het om afgewezen te worden?
Het voelt als een persoonlijke nederlaag en een aanslag op je zelfvertrouwen.

153. Wie wil je beter leren kennen?
Oprechte, respectvolle personen met een humane visie en filosofie.

154. Ruik je altijd lekker?
Opnieuw iets dat voor interpretatie vatbaar is. Dus nee, waarschijnlijk niet. Als mensen de geur van look en/of koffie verafschuwen zijn dat al zaken die mijn ‘nee’ bevestigen. Mijn flatulente aroma’s zullen ook niet flateren, al tracht ik dit steeds te vermijden. [tja, je moet toch aan 1000 vragen geraken, niet de eerste keer dat een vraag die reactie bij me oproept]

155. Hoeveel boeken lees je per jaar?
Omdat lezen vroeger opgelegd werd, rebelleerde ik. Het duurde dus vrij lang voor ik uit vrije wil een boek vastnam, waar ik nu toch wel spijt van heb omdat ik nog een hele berg aan klassiekers moet doorploeteren. Mijn Goodreads reading challenge van vorig jaar niet gehaald. Dit jaar zit ik aan 6 van 20, vorig jaar kwam ik niet verder dan 11 op 20.

156. Google je jezelf?
Ja, toen ik voor MSN Search werkte. Ook op geregelde tijdstippen toen ik naar werk zocht (je wilt toch zien wat potentiële werkgever te zien krijgen). De onderliggende vraag beantwoord ik als nee, het is niet uit ijdelheid of zo.

157. Welke historische gebeurtenis had je graag met eigen ogen gezien?
Niet onmiddellijk een historische gebeurtenis maar graag had ik willen zien hoe verloren gegane beschavingen leefden, en of er zelfs waren voor de ijstijden. En om in te zoomen op de vraag, zowat elke significante historische gebeurtenis had ik persoonlijk willen meemaken om mijn eigen oordeel -first hand – op te maken. Dat gaat nooit lukken omdat er vaak zoveel achtergrondinformatie is en dat je ook niet alle gedachten, interpretaties, etc van de betrokkenen kan achterhalen.

158. Zou je met je vrienden/vriendinnen kunnen samenwonen?
Met sommigen zou het beter klikken dan met anderen. Tijdens het buitenlands avontuur woonde ik als een student.

159. Praat je tegen voorwerpen?
Telt vloeken als praten? Of een commando als “werk nu eens mee”.

160. Wat is je grootste tekortkoming?
Om diplomatisch te antwoorden, zodat dit – jaren later – niet als een boemerang, in mijn gezicht ontploft (op welke manier ook), zijn die tekortkomingen opgesomd als werkpunten. Het is ook niet nuttig om te weten ‘wat’ de grootste is, want het impliceert dat iemand kan opperen dat ik waarschijnlijk meer prioriteit in een andere tekortkoming zou moeten steken.

Auteur: dhjvg

Bijna 40j geleefd zonder de hulp gekregen te hebben die ik nodig had. Het tekent me en heeft me gemaakt tot wie ik nu ben. Vandaar het "(f)autistische", niet dat mijn inzichten fout zijn, het betekent alleen dat anderen het als fout kunnen aanzien. Maar dat is een ander paar mouwen want wie bezit de complete waarheid, wat is goed/fout? Ik bedoel alleen dat ik zelf weet dat mijn gedachten niet altijd de juiste zijn, hoe juist het ook moge klinken. De constante schemerzone die er steeds voor zorgt dat ik mezelf in vraag begin te stellen, mijn geestelijke gezondheid, of beter gezegd, de mentale gezondheid van de maatschappij (behendig het woord "samenleving" ontwijkend vanwege kristalheldere redenen).

Geef een reactie

