Wie/wat mag/kan je nog geloven?

Nee, ik ga proberen niet alle media over een kam te scheren. Net zoals je nooit mag veralgemenen voor de gedragingen van bepaalde, negatieve elementen in een groep. Opnieuw een onderwerp, dat ik aansnijd, dat niet doorsnee is, en waar je weinig informatie over zal vinden. Ik laat opnieuw aan anderen over of het al dan niet juist of fout is. Ik heb zo mijn gedachten en overtuigingen maar die doen er niet toe.

Ik vraag me serieus af waarom de Verenigde Staten zo’n aantrekkingskracht blijven hebben. We spreken over een ‘relatief’ nieuw land, we houden ook de inheemse, ‘originele’ volkeren buiten beschouwing (alsook andere theorieën ivm Aziatische ontdekkingen). Het feit dat ik eerder geloof dat de Noormannen, met name Bjarni Herjólfsson en Leif Eriksson, eerst voet aan wal stak ‘over de grote plas’, zegt waarschijnlijk veel over de mediageilheid, pr-oorlogsmachines, geschiedenisvervalser, e.d.
Ik vermoed dat iedereen op school de datum 1492 kent van op school en de schoolgaande jeugd in de VS kennen dan vooral Columbus Day op 12 oktober. Gelukkig zijn er enkele staten die deze ‘festiviteiten’ niet erkennen en daarvoor in plaats “Indigenous People’s Day” (Vermont) en “Native American Day” (South Dakota) organiseren. In Oregon gaan ze nog een stapje verder en gaan ze die dag gewoon naar school/werk. Uiteraard zijn er vele steden/gemeenschappen die de feestdag hebben vervangen door Indigenous People’s Day zoals Berkeley, California sinds 1992.

Zoals bij elke goede detective ga je op zoek naar ‘wie profiteert daar nu eigenlijk (het meeste) van?’ Ik besef dat de Vikingen tijdens hun reizen nooit langer dan 2 jaar op eenzelfde plaats bleven. Door overbevolking zijn ze hun terrein moeten gaan uitbreiden om voldoende landbouwgrond te vinden. Feit is dat ze zich nadat ze gesetteld hadden, enorm snel aanpasten aan de omgeving, gebruiken, en meer dan hun steentje bijdroegen aan de maatschappij. De iets minder beschaafden onder hen konden perfect ingezet worden als huurlingen. Wat de reden is van hun vrij korte verblijf op het ‘nieuwe’ continent’ is gissen, al is klimaat uit te sluiten.
Dus de Italiaan onder Spaanse vlag gaat met de eer lopen en verschijnt in de geschiedenisboeken. Ik ben me bewust dat er tegenwoordig van studenten wordt gevraagd meer zelfstandig te denken maar tijdens mijn schoolcarrière had het antwoord Noormannen op de vraag wie de nieuwe wereld ontdekte geen punten opgeleverd. En ja, geschiedenis wordt vaak geschreven door de overwinnaars. Iedereen weet dat elk verhaal (minstens) twee versies heeft. Dus in hoeverre zijn onze ‘officiële’ geschiedenisboeken correct?

Waar ik eigenlijk heen wil, is het volgende. De Amerikaanse-Spaanse oorlog zal voor weinigen bekend zijn. Het was de eerste oorlog onder een false flag operatie. In 1898 bestond de Spaanse vloot in Cuba (toenmalige Spaanse kolonie) vooral uit houten schepen. Het Amerikaanse pantserschip USS Maine werd tot zinken gebracht in Havanna. De Spaanse vloot en kolonialen noteerden een gebrek aan munitie en materialen en was kansloos. De Spanjaarden waren ook geen lieverdjes want ze werkten met concentratiekampen. Het lijkt zeer onwaarschijnlijk dat zij verantwoordelijk waren voor de ondergang van de USS Maine. De pers had een groot aandeel in de publieke opinie door krantenkoppen als ‘Remember the Maine, to hell with Spain’.

Even vooruitspoelen naar WO1, de Lusitania wordt ten zuiden van Kinsale, Ierland onder vuur genomen door een Duitse U-boot in 1915. De Amerikanen waren op de hoogte van de aanwezigheid van de onderzeeër in dat gebied. Het schip was geladen met ‘admiraliteitsgoederen’ (wapens, munitie en legergoederen) ter bevoorrading van de Britten. Dit ging in tegen de Monroedoctrine, die verklaarde elke vorm van Europese bemoeienis op het westelijk halfrond taboe. Fast forward naar WO2 en Pearl Harbour, door de meesten wel gekend via film. Het ging volgens de media (en nu nog) om een verrassingsaanval.

De regering van President Franklin D. Roosevelt was al vele jaren van plan om oorlog te voeren tegen Japan en trachtte vanaf de zomer van 1941 een dergelijke oorlog uit te lokken door het opleggen van een olie-embargo en andere provocaties. dewereldmorgen

In de Koreaanse oorlog (’50-’53) hadden we reeds een atoombom gedropt kunnen zien toen. Amerikaans Generaal MacArthur vroeg president Harry Truman eentje op China te gooien, Truman weigerde uit vrees voor een nucleaire oorlog, en ontslaat zijn generaal, doch dit terzijde.

Volgend item is de Golf van Tonkin-incident. In 1964 zouden drie Noord-Vietnamese patrouilleboten de Amerikaanse torpedobootjager USS Maddox hebben aangevallen gevolgd door een tweede aanval, 2 dagen later, die nadien niet bleek te hebben plaatsgevonden.

Gedurende de eerste Noord-Vietnamese aanval op de USS Maddox raakte één Amerikaans vliegtuig beschadigd. Eén 14,5 mm patroon raakte het Amerikaanse schip. Drie noord-Vietnamese torpedoboten raakten beschadigd door de 280 afgevuurde granaten, zes opvarenden raakten gewond en vier stierven. Er waren geen slachtoffers aan de Amerikaanse kant.

Verdere lectuur hier

In een recenter verleden herinneren we ons de aanslagen van 9/11 die leidden tot de Afghaanse oorlog. Als verantwoordelijke voor de aanslagen wordt Osama Bin Laden genoemd. Toevallig kennen de families Bush en Bin Laden elkaar al verschillende decennia via het bedrijfsleven (Carlyle Group, Arbusto, en vele vele anderen). Dat er opnieuw vele levens verloren gingen, is weer erg, maar zoals een ander illuster groepje zegt dat we het bevolkingsaantal moeten verminderen (hoe drastischer, hoe beter). Er is in mijn ogen voldoende bewezen dat de vliegtuigen niet de oorzaak zijn van het instorten van de drie gebouwen, jawel, WTC7 was zelfs niet geraakt.

En dan blijft er nog Irak over, ze zouden beschikken over massa-vernietigingswapens, quatsch uiteraard en dat bleek achteraf ook toegegeven.

False flag-operaties telkens opnieuw, en dit zijn dan nog degene die de mainstream journaals halen. De 9/11 gevolgen zijn echter nog een pak meer beangstigend. Die leidden de ‘war on terror’ in. Ze hebben het ondertussen zo ver gekregen dat ze de mensen bang kunnen maken tegen een onbekende of zelfs onbestaande vijand. Iedereen is bang van iedereen. De grote bedrijven bepalen de politiek en de wetgeving. Op die manier zal er uiteraard weinig in huis komen van global warming awareness (het zwarte goud is nog veel te invloedrijk).

Wat me vooral bang maakt is het feit dat wanneer iets ingrijpend gebeurt, vaak de eerste uitspraken blijven hangen in het bewustzijn. De mens is niet gemaakt om van gedachten te veranderen, zelfs al zijn ze fout. Tegenwoordig weet iedereen dat de Noormannen voor Columbus op Amerikaanse bodem waren. Of dat de WTC torens niet vanwege de vliegtuigen zijn ingestort. Wat herinnert de mensheid zich, dat Columbus Amerika heeft ontdekt en dat Al Qaida verantwoordelijk is voor 9/11. Heeft het dan nog nut om geschiedenisboeken aan te passen/ te corrigeren? Het zal wel psychologisch te verklaren zijn en in de krant, dag- en weekbladen zullen ze ervan kunnen meespreken dat fouten gemaakt kunnen worden en helaas ook blijven hangen, en dat rechtzettingen wel gelezen zullen worden maar geen of slechts beperkt invloed hebben. Of zoals ze in de zaken- en reclamewereld plegen te zeggen: ‘slechte reclame is ook reclame’.

Auteur: dhjvg

Bijna 40j geleefd zonder de hulp gekregen te hebben die ik nodig had. Het tekent me en heeft me gemaakt tot wie ik nu ben. Vandaar het "(f)autistische", niet dat mijn inzichten fout zijn, het betekent alleen dat anderen het als fout kunnen aanzien. Maar dat is een ander paar mouwen want wie bezit de complete waarheid, wat is goed/fout? Ik bedoel alleen dat ik zelf weet dat mijn gedachten niet altijd de juiste zijn, hoe juist het ook moge klinken. De constante schemerzone die er steeds voor zorgt dat ik mezelf in vraag begin te stellen, mijn geestelijke gezondheid, of beter gezegd, de mentale gezondheid van de maatschappij (behendig het woord "samenleving" ontwijkend vanwege kristalheldere redenen).

Geef een reactie

