Quotes + uitleg

In mijn ontdekkingstocht naar meer kennis en informatie, heb ik me Google Analytics meester gemaakt. Bijna althans, ik heb al wel deze blog er in gegooid en het geeft me veel meer interessante informatie dan de Statistieken optie in WordPress zelf. Een zo’n bruikbare factor is terugkerende of nieuwe bezoekers en sessieduur. Dit hulpmiddel zal na verloop bepalen of ik al dan niet beslis om mijn WordPress abonnement aan te passen.

fe628d330392b6488cb3fdd68e02aaab.jpg

Het spreekt voor zich dat dit enorm frustrerend is. Weten dat er iets scheelt maar het niet kunnen benoemen of omschrijven. Een heel arsenaal strategieën komt er aan te pas om zo doorsnee mogelijk over te komen. Iets wat veel ASS’ers doormaken die geen Rain Man karakteristieken vertonen. Een doorsnee ASS’er is niet zoals Dustin Hoffman Raymond Babbitt portretteerde. In mijn opinie vertoont Raymond Babbitt de symptomen van klassiek autisme, hoewel het aanleunt aan Asperger. Het enige positieve aan de film is dat deze personen wel kunnen functioneren in de samenleving mits er rekening gehouden wordt met bepaalde (of een hele resem) factoren. Helaas denken (veralgemenen) veel mensen dat elke autist een verborgen kwaliteit bezit, het zogenaamde savantsyndroom. Net zoals elke mens heb je autisten in elke categorie op de schaal van de begaafdheid.

sqltsuger.jpg

Een ander onderwerp dat ik heb aangehaald, is gelinkt aan het zout/suiker vergelijking. Lees hier.

flozer.jpg

Deze spreekt ook voor zich. Tegenwoordig worden andere educatieve methodes gebruikt, toch al meer dan in vergelijking met vroegere jaren. Het mag dan ook geen verrassing zijn dat de best gekende genieën de school niet hebben afgemaakt. Of slechts met middelmatige cijfers. De meeste autisten hebben interesse in een beperkt aantal onderwerpen. De term ‘kleine professors’ werd al door Hans Asperger in de mond genomen. Nu wil ik niet heel het onderwijssysteem onderuit schoffelen maar het is toch normaal dat niet ieder kind of jongere op dezelfde manier leerstof verwerkt. Ik vrees dat daardoor al heel wat kennis verloren is gegaan. Vooral omdat autisten zo onderhevig zijn overprikkeling en al snel werden opgesloten en via zware medicatie het zwijgen werd opgelegd of hun intelligentie en creativiteit compleet beknot.

Auteur: dhjvg

Bijna 40j geleefd zonder de hulp gekregen te hebben die ik nodig had. Het tekent me en heeft me gemaakt tot wie ik nu ben. Vandaar het "(f)autistische", niet dat mijn inzichten fout zijn, het betekent alleen dat anderen het als fout kunnen aanzien. Maar dat is een ander paar mouwen want wie bezit de complete waarheid, wat is goed/fout? Ik bedoel alleen dat ik zelf weet dat mijn gedachten niet altijd de juiste zijn, hoe juist het ook moge klinken. De constante schemerzone die er steeds voor zorgt dat ik mezelf in vraag begin te stellen, mijn geestelijke gezondheid, of beter gezegd, de mentale gezondheid van de maatschappij (behendig het woord "samenleving" ontwijkend vanwege kristalheldere redenen).

Geef een reactie

