Studeren

Et voilà, gestart met mijn eerste cursus, Google Analytics. Ik had deze gekozen omdat ze gratis is, en vooral omdat ik in een vorig leven al met analyses werkte. Het gaat met andere woorden vlot vooruit. De cursus loopt via een Nederlands bedrijf. Na tien minuten zei de moderator: “Doe nou maar, het wijst zichzelf uit.” Dat gezegd zijnde, meldde ik me aan bij Google Analytics en vond de hele cursus in het Engels gratis beschikbaar. De helft van de Nederlandstalige cursus is trouwens in het Engels, vooral dan het advanced gedeelte. Nu heb ik altijd gewerkt met het Engels op vlak van computers. Eerst en vooral vanwege mijn (toenmalige) werk en misschien belangrijker omdat je veel meer informatie, help, etc kan vinden in het Engels. Ondertussen heb ik me drie uur geamuseerd met dit onderwerp en heb het bijna afgerond. Beide cursussen heb ik naast elkaar gelegd omdat de Engelse versie na elk hoofdstuk herhaalvragen inlast. Alles verliep vlot en dacht het in één hap af te ronden. En dan besloot mijn netwerkprovider, om 15u ’s middags even de stekker uit te trekken. Bedankt! Ik ben van plan om morgen al het materiaal opnieuw te overlopen en de nieuwe stof op te nemen en dan het examen afleggen. Ik hoop alleen dat de terminologie tussen beide talen overeenkomt of logisch is en dan zal het zeker wel lukken. Als die kaap gerond is, begin ik met het Arabisch.

Vanavond nog eens een bezoekje brengen aan mijn zaalvoetbalploegje. Wil de nieuwste aanwinst, mijn neef, wel eens aan het werk zien. Anderzijds is het afhankelijk van de levering van mijn boodschappen. De dienst van De Post levert tussen 18-21u en de wedstrijd start om 21u. De eerste leveringen gebeurden telkens voor half zeven maar de laatste twee waren toch na half negen. Aangezien ik in een uithoek van België woon, gebeurt het maar al te vaak dat leveranciers ofwel starten of eindigen in onze gemeente. Dat is dan ook nog eens afhankelijk van de bestuurder en zijn route (neem ik aan).

Ondertussen bericht ontvangen van de eigenaar van het appartement dat mijn verblijf betaald is en de sleutel vanaf morgen zal verzonden worden.

Auteur: dhjvg

Bijna 40j geleefd zonder de hulp gekregen te hebben die ik nodig had. Het tekent me en heeft me gemaakt tot wie ik nu ben. Vandaar het "(f)autistische", niet dat mijn inzichten fout zijn, het betekent alleen dat anderen het als fout kunnen aanzien. Maar dat is een ander paar mouwen want wie bezit de complete waarheid, wat is goed/fout? Ik bedoel alleen dat ik zelf weet dat mijn gedachten niet altijd de juiste zijn, hoe juist het ook moge klinken. De constante schemerzone die er steeds voor zorgt dat ik mezelf in vraag begin te stellen, mijn geestelijke gezondheid, of beter gezegd, de mentale gezondheid van de maatschappij (behendig het woord "samenleving" ontwijkend vanwege kristalheldere redenen).

Geef een reactie

