De kracht van een gesprek

Vandaag sinds een aantal maanden nog eens bij de auticoach langsgegaan. Ze werkt nu van thuis uit en dat vind ik niet erg. Zo moet ik de psychiater die in hetzelfde gebouw gevestigd is niet onder ogen komen. Het nieuwe adres is aan de andere kant van Kapellen en vereiste opnieuw wat voorbereidingswerk. Vanaf het station is het slechts een 20 min goed doorstappen. Om de eerste keer toch op tijd te arriveren verkoos ik de bus te nemen.

Ik kan moeilijk zeggen in welke mate deze gesprekken helpen maar dat doen ze wel. Via RTH heb ik ook wel gesprekken maar deze valideer ik iets minder. Er moet toch wel een soort van kennismaking, respect, etc aanwezig zijn.

Om de een of andere reden gaat het plots toch wel weer een ietsje beter. Nuja, minder doom en gloom dan de vorige weken. Misschien komt dit ook wel omdat ik wat meer buiten kom. Vorige week nog naar de voetbal geweest. Vanavond plan ik een bezoekje te brengen aan de VPC Essen (vogelpikclub). Ik vrees niet de hele wedstrijd te kunnen volgen maar ga het proberen zo lang mogelijk uit te houden. Dan volgt er op zaterdag een rustdag en op zondag ga ik helpen met de financiële kant van de restaurantdag van de zaalvoetbalploeg.

Als alles loopt zonder al te veel terugslag, hoop ik op maandag een van de twee cursussen aan te vatten. Arabisch ofwel Google Analytics.

Auteur: dhjvg

Bijna 40j geleefd zonder de hulp gekregen te hebben die ik nodig had. Het tekent me en heeft me gemaakt tot wie ik nu ben. Vandaar het "(f)autistische", niet dat mijn inzichten fout zijn, het betekent alleen dat anderen het als fout kunnen aanzien. Maar dat is een ander paar mouwen want wie bezit de complete waarheid, wat is goed/fout? Ik bedoel alleen dat ik zelf weet dat mijn gedachten niet altijd de juiste zijn, hoe juist het ook moge klinken. De constante schemerzone die er steeds voor zorgt dat ik mezelf in vraag begin te stellen, mijn geestelijke gezondheid, of beter gezegd, de mentale gezondheid van de maatschappij (behendig het woord "samenleving" ontwijkend vanwege kristalheldere redenen).

Geef een reactie

