Ditjes en datjes (en nog ietwatjes)

Na een lazy Sunday beginnen we morgen met een nieuwe cursus Google Analytics. Statistieken e.d. hebben me altijd al kunnen fascineren. Ook in mijn laatste job moest ik aan de hand van rapporten procedures optimaliseren. Ik vermoed dat deze opleiding me wel zal liggen. Als voetnoot bij vermelden dat ik ze via vakantieveilingen heb aangekocht voor €6 (€1 + transactiekosten) terwijl de cursus anders bijna €100 zou kosten. Mocht de leerwijze of wat dan ook me niet bevallen, is het toch niet zo erg dan honderd euro wegsmijten.

De overgang van weekend naar week heeft me altijd al lastig gevallen. De mentaliteitsaanpassing is me te groot, vermoed ik. Zoals ik eerder al zei, ben ik gisteren op bezoek geweest bij mijn voetbalvrienden na een toch wel lange afwezigheid. Hoewel ik me vrij snel moe begon te voelen, heb ik het toch langer volgehouden dan gedacht. Heb me dan ook bij de rustigste mensen gezet. Alleen tegen het einde werden me wat lastige vragen gesteld. “Hoe gaat het met je?” “Hoe voel je je?” “Kunnen we je met iets helpen?” etc. Kortom smalltalk en vragen die peilen naar mijn persoontje ontwijk ik liefst. En al te vaak heb ik moeilijkheden met hoeveel mag/moet ik vertellen? Je wil uiteraard je gesprekspartner niet te lang lastigvallen. Je wil niet al te egoïstisch overkomen. De voor de gewone mens gemakkelijke, voor de neus weg, gesprekken.

In mijn fruitbox van Hellofresh nog een nieuwe fruitsoort ontdekt. Na wat opzoekwerk kwam ik erachter net een kaki (of lotus of dadelpruim ofwel de vruchten van de Diospyros) opgepeuzeld heb. Verrassend, of net niet, zijn de geneeskrachten die aan oosters fruit (maar ook kruiden enz) toegedicht worden. In dit geval zou het hoofdpijn, rugpijn en voetklachten genezen. Soit, het is ook geschikt in salades en dat biedt voordelen. Vooral omdat ik het niet zo begrepen heb om ananas in gerechten te verwerken. De kaki is dan ook zachter van smaak.

Ik heb me voorgenomen om me toch meer te vertonen op de voetbal. Het zal zeker de lastige vragen verminderen. Binnen twee weken is er een topper tegen Kieldrecht. Op 1 april is er de trip naar Enfield Town, ten noordoosten van Londen. Aangezien dat nog zover in de toekomst ligt, kan ik hiervoor niet met volle zekerheid zeggen aanwezig te kunnen zijn, hoewel ik heel graag zou willen. Ik ga me hier nog wat over bezinnen.

Dat het maar snel maandagmiddag is. Dat de spreekwoordelijke wekelijkse sleur opnieuw in volle gang is. Ieder zijn goesting.

Auteur: dhjvg

Bijna 40j geleefd zonder de hulp gekregen te hebben die ik nodig had. Het tekent me en heeft me gemaakt tot wie ik nu ben. Vandaar het "(f)autistische", niet dat mijn inzichten fout zijn, het betekent alleen dat anderen het als fout kunnen aanzien. Maar dat is een ander paar mouwen want wie bezit de complete waarheid, wat is goed/fout? Ik bedoel alleen dat ik zelf weet dat mijn gedachten niet altijd de juiste zijn, hoe juist het ook moge klinken. De constante schemerzone die er steeds voor zorgt dat ik mezelf in vraag begin te stellen, mijn geestelijke gezondheid, of beter gezegd, de mentale gezondheid van de maatschappij (behendig het woord "samenleving" ontwijkend vanwege kristalheldere redenen).

Geef een reactie

