Planning en nieuwe hobby

Morgen, sinds lang, ga ik me nog eens in het sociaal leven wagen. En wel hoofd eerst in het diepe. Mijn favoriete Belgische voetbalploeg staat momenteel mooi eerste in 3e prov Oost Vlaanderen, YB SK Beveren. Zonder een enkel punt te hebben verloren en met nog 1 match te gaan reeds zeker van de eerste periodetitel. Nu ben ik iemand die van statistieken houdt, ik ben ook wel heel bijgelovig (of een fervent aanhanger, lees: enorm slachtoffer, van Murphy’s Law) op vlak van voetbal. Het gebeurt namelijk heel vaak als ik weinig wedstrijden volg, dat ze net dan punten laten vallen, en dat ik me dat enorm aantrek. Net alsof ik daar zelf schuldig aan ben. Aangezien ze al zeker zijn van de eindronde, blijft het ongemakkelijke gevoel aanwezig. De rede kan daar absoluut niks aan veranderen. De ploeg, of vooral de achterban is vrij berucht in de omgeving. Onterecht want de overgrote meerderheid is zeker niet zo gevaarlijk als bepaalde media wil laten uitschijnen. Er wordt constant gezongen, geroepen en vuurwerk is aanwezig.
Vroeger leefde ik voor deze momenten. Het is sociaal aanvaard om niet nuchter rond te lopen. Nu is het echter iets moeilijker, veel volk, veel onbekende gezichten, veel mogelijke onvoorspelbare situaties, e.d.

Ondertussen een nieuwe bezigheid gevonden. Heb me een broodmachine aangeschaft. Dat bespaart me de ochtendlijke wachtrijen bij de bakker/slagerij. Met de all-in broodmixen kan ik deftige, degelijke en afwisselende broden maken. Het beleg en andere producten laat ik leveren via Combo van Bpost. En daarna nog een maaltijdenbox (5) van Hellofresh die zorgen voor een afwisselende en lekkere maaltijden. Nu moet ik toegeven dat het brood bakken weinig tijd vereist en al zeker als je de all-in mix gebruikt. Het eerste brood was niet volledig gebakken maar de volgende twee zijn zeker bakkerswinkel-waardig. Met de bon die bij de aankoop van de broodmachine hoorde kan ik 15 broden bakken. Daarna zal ik wel zien of ik verderga met de all-in mix of toch eerder verkies zelf de ingrediënten samen te stellen voor nog gezonder brood. Het enige probleem is de geur die in het huis hangt. Die zorgt er voor dat ik amper (eigenlijk totaal niet) kan wachten tot het voldoende afgekoeld is. Wat dan weer zorgt dat het moeilijk snijdbaar is.

Voorts gaan we dit weekend nogmaals het uur veranderen. Een achterhaalde gedachte, maar soit, daar gaan we niet verder over uitweiden. Halloween slaan we ook over, hoewel er op de voetbal zeker verkleed gaan bijlopen. En dan volgt een (relatief) drukke, maar vooral intensieve week. Een feestdag in het midden van de week zorgt sowieso voor meer drukte op de baan. Op vrijdag ga ik opnieuw langs de auticoach na een hiaat van enkele maanden vanwege een ingreep. Hierbij zal ik rekening moeten houden met een wandeling van een goed half uur vanaf het station. ’s Avonds hoop ik dan een eerste keer een dartswedstrijd live mee te maken. VPC Essen een bezoekje brengen. Op zondag gaan we dan de jaarlijkse restaurantdag van de zaalvoetbalploeg ten uitvoer brengen. Ik zal me achter de kassa zetten. Ik sta liever achter de toog maar daarvoor zijn er teveel kandidaten. Rustig achter de pc de bestellingen bijhouden en op laatst de rekening presenteren. Hopelijk willen er niet teveel hun rekening splitten.

Auteur: dhjvg

Bijna 40j geleefd zonder de hulp gekregen te hebben die ik nodig had. Het tekent me en heeft me gemaakt tot wie ik nu ben. Vandaar het "(f)autistische", niet dat mijn inzichten fout zijn, het betekent alleen dat anderen het als fout kunnen aanzien. Maar dat is een ander paar mouwen want wie bezit de complete waarheid, wat is goed/fout? Ik bedoel alleen dat ik zelf weet dat mijn gedachten niet altijd de juiste zijn, hoe juist het ook moge klinken. De constante schemerzone die er steeds voor zorgt dat ik mezelf in vraag begin te stellen, mijn geestelijke gezondheid, of beter gezegd, de mentale gezondheid van de maatschappij (behendig het woord "samenleving" ontwijkend vanwege kristalheldere redenen).

Geef een reactie

