Korte, algemene update

Enkele uren slaap hebben me goed gedaan. Het is vooral de ‘algemene’ rust in de omgeving die me ‘innerlijke’ rust schenkt.

Ik ben al een tijdje aan het broeden op een plan/idee maar weet niet goed hoe dit aan te pakken. Het probleem is ook dat ik hier niet alleen over kan beslissen. Het zou mij persoonlijk wel het meeste, en meest direct, beïnvloeden. Het moge duidelijk zijn dat dit weer een moment is waarop ik zelf geen controle heb en dit brengt opnieuw een gevoel van frustratie teweeg.

Ik hoop na het weekend toch spoedig het telefoontje te krijgen dat op donderdag gepland stond. Dat gaat over de onmiddellijke mogelijkheden aangaande hulp en diensten waarvan ik, in afwachting van de vervollediging van mijn VAPH dossier, gebruik kan maken.

En, deze uitspraak drukt het beste uit hoe het ongeveer voelt, we modderen maar aan.

Ik heb echt nood aan een eigen plek. Niet het veel te grote huis waar ik nu in vertoef. Waar ook zoveel herinneringen en gewoonten aan verbonden zijn, zowel positief maar vaak ook negatief, die me verhinderen om progressie te maken. Het blokkeert me om te doen wat ik wil, waardoor de nodige rust vinden, moeilijk is. Het onderhouden van de keuken en leefruimte, lukt nog, ook het regelmatig, met enkele uitzonderingen, opstellen van een deftige maaltijd. Soms lukt het me enkele dagen niet om ook maar iets op mijn bord te toveren, vaak duurt dat niet langer dan twee dagen. Op die momenten ben ik blij mijn ontbijtgranen te hebben, en de makkelijke opties zoals een eitje bakken of frikandellen frituren.

Qua terugval vanwege het stopzetten van medicatie ondervind ik geen problemen. Al had ik misschien toch wat langer moeten wachten met het op punt stellen ervan. Na anderhalf jaar met vooral last met de neveneffecten was mijn geduld echter opgeraakt. Het valt nu nog even af te wachten wat de uitkomst ervan is. De medicatie zorgde er wel voor dat ik me over het algemeen iets beter voelde, maar apathischer met concentratieproblemen. De probleemgebieden werden dus niet aangepakt, of slechts heel tijdelijk. De positieve werkingen werden serieus overschaduwt door de negatieve. Dan is je besluit snel genomen.

Auteur: dhjvg

Bijna 40j geleefd zonder de hulp gekregen te hebben die ik nodig had. Het tekent me en heeft me gemaakt tot wie ik nu ben. Vandaar het "(f)autistische", niet dat mijn inzichten fout zijn, het betekent alleen dat anderen het als fout kunnen aanzien. Maar dat is een ander paar mouwen want wie bezit de complete waarheid, wat is goed/fout? Ik bedoel alleen dat ik zelf weet dat mijn gedachten niet altijd de juiste zijn, hoe juist het ook moge klinken. De constante schemerzone die er steeds voor zorgt dat ik mezelf in vraag begin te stellen, mijn geestelijke gezondheid, of beter gezegd, de mentale gezondheid van de maatschappij (behendig het woord "samenleving" ontwijkend vanwege kristalheldere redenen).

Geef een reactie

