Vermoeidheid versus aanvaardbaar gedrag

Het begint een lange dag te worden. Dit ligt vooral aan het feit dat mijn nachtrust volledig gecanceld werd door maagpijn. Niets bleek te werken van de huismiddeltjes en slapen lukte niet. Tegen dat de pijn draaglijk werd en de slaap ook kwam opzetten, was het al bijna middag en stonden er enkele verplichtingen op het menu. Zodoende was het onmogelijk om alsnog mijn bed in te duiken en opteerde ik voor een zeer kleine siësta op de zetel. Ondertussen zijn de plichtplegingen achter de rug maar ik probeer het slapengaan uit te stellen totdat het tijd is de rolluiken neer te laten. Hoogstwaarschijnlijk zal het uitmonden in een te lange slaapbeurt. Op zondag wordt dat all geluk toch meer aanvaard. Anderzijds is het goed mogelijk dat ik opnieuw te vroeg wakker ben en dat het dan tegen het middaguur weer leeg ben.

Ik ben deze blogsite aan het testen. De optie van Facebook was alles behalve bevredigend en ook de monopolie van hen steek me tegen. Anderzijds heb je via voornoemde multimediakanaal meer lezers/volgers. Jawel, ik gebruik de statistieken wel degelijk.

Waarschijnlijk heeft dat te maken met mijn laatste functie bij IBM waarbij ik aan de hand van rapporten de procedures trachtte te verbeteren voor een van de grootste wereldspelers op vlak van farmaceutica. Bij deze job kwam ik erachter wat mijn sterkste is op vlak van werk, helaas ook een van mijn zwaktes, namelijk het moeten uitleggen van veranderingen die verschillende helpdesk-afdelingen moeten doorvoeren om de klanten (het bedrijf in kwestie, IBM en mijn directe managers, en reken hierbij ook de helpdesks in Zuid-Amerika en Azië). Net zoals in het dagelijks leven probeer ik de persoon/personen in kwestie te overtuigen aan de hand van wat hun voordeel is. Persoonlijk apprecieer ik zo’n aanpak het beste. Hoewel de helpdesks eigenlijk gewoon mijn functie, als overste hadden moeten aanvaarden zonder tegenspraak en mijn kennis zonder tegenspraak hadden moeten aanvaarden, kreeg ik dit niet over mijn hart om over te komen als een dictator. In mijn werkwijze om procedures te optimaliseren, kroop de meeste energie in het uitdokteren van het waarom. Vooral de Zuid-Amerikaanse markt is op dat vlak moeilijk werkbaar. In Azië wordt een overste – over het algemeen – aanvaard en worden zijn/haar keuzes niet in vraag gesteld, waarschijnlijk onder het motto dat het zijn/haar verantwoordelijkheid is en daarmee hebben ze meer dan gelijk. In Zuid-Amerika, wordt wel alles in vraag gesteld. Bij een aanpassing van een algemeen geldende procedure wordt er energie van hun kant verwacht en stellen zij in vraag of ze iets verkeerd doen op de manier waarop ze werken. Ik heb op minder dan een half jaar toch serieuze verbeteringen aangebracht en enkele grote pijnpunten aan het licht gebracht. Helaas kon ikzelf, met mijn nieuwe functie, onervaren, etc niet terecht bij de juiste personen om een nog grotere impact te maken.

Hiermee wil ik even duiding geven aan het feit waarom en voor welke doelgroep ik deze blog maak. (Behalve het feit – voorlopig de hoofdreden – om de dingen van me af te schrijven). Nu overweeg ik om een betalend abonnement aan te schaffen om zo een groter publiek te kunnen aanspreken. Deze overweging is aangebracht door mijn psychologe. Op die manier kan je een soort vlindereffect nastreven. Met het heel filosofische zinnetje, je weet nooit wie je bereikt en wanneer. Wat maw je invloed is op de personen die je ontmoet, etc. Dat was ook de reden waarom ik me bezig ben beginnen houden met het schrijven van korte verhaaltjes over de dingen die me bezighouden. Wees gerust, het merendeel wordt – voorlopig – niet openbaar gemaakt.

Nu nog wat voetbal kijken en we zien wel weer hoe we ons slaaphygiëne op orde krijgen en mijn dagbesteding etc.

Auteur: dhjvg

Bijna 40j geleefd zonder de hulp gekregen te hebben die ik nodig had. Het tekent me en heeft me gemaakt tot wie ik nu ben. Vandaar het "(f)autistische", niet dat mijn inzichten fout zijn, het betekent alleen dat anderen het als fout kunnen aanzien. Maar dat is een ander paar mouwen want wie bezit de complete waarheid, wat is goed/fout? Ik bedoel alleen dat ik zelf weet dat mijn gedachten niet altijd de juiste zijn, hoe juist het ook moge klinken. De constante schemerzone die er steeds voor zorgt dat ik mezelf in vraag begin te stellen, mijn geestelijke gezondheid, of beter gezegd, de mentale gezondheid van de maatschappij (behendig het woord "samenleving" ontwijkend vanwege kristalheldere redenen).

Geef een reactie

