Medicatie

Na verschillende jaren antidepressiva voorgeschreven te hebben gekregen, zelf besloten af te bouwen en uiteindelijk gewoon te stoppen. Mede dankzij/vanwege de apathische houding van de psychiater. Ik kan niet ontkennen dat het me over een bijzonder moeilijke periode heeft geholpen. Helaas hielp het me al een geruime tijd niet meer en heb ik – o ironie – leren leven met de zwaarmoedigheid. Uiteraard is het leven niet echt iets om buitensporig optimistisch over te zijn. Ik moet wel bekennen geen pessimist te zijn, ik zie mezelf eerder als een realist. Aangezien mijn gemoedstoestand de laatste tijd niet meer verbeterde, in combinatie met zomervakantie en mijn psychologe die een zware operatie moest ondergaan, ben ik niet langer de farmaceutische industrie aan het sponsoren. Ook omdat ik opzoekingswerk heb verricht en tot de constatatie kwam dat zij werken zoals een drugdealer, op zoek naar klanten niet naar een remedie. De voorgeschreven medicatie was ondanks de geruststellingen van de psychiater toch wel verslavend, inderdaad, ontwenningsverschijnselen. Nee, ik drink niet en neem geen andere illegale middelen. Onlangs wel besloten om gezonder (minder vlees en meer groenten en noten), gevarieerder te eten met een grote hoeveelheid fruit. Als extraatje ook gepelde hennepzaden en hennepzaadolie in huis gehaald. Deze producten zijn legaal en dus zonder THC, de psychoactieve stof die de voornaamste reden is van het grotendeelse, illegale gebruik. Ik begin te begrijpen waarom heel wat mensen hun heil zoeken in de illegaliteit om hun problemen te verlichten, helaas al te vaak van nog dubieuzere kwaliteit dan die van de grote pharma.
Ik houd echter mijn hart vast voor mogelijke bijkomende, nare bijwerkingen die nog kunnen optreden. Op het moment voel ik me OK, niet top maar ook niet al te slecht. Een van mijn problemen is het over-analyseren en donkere gedachten, vaak vanwege wat er in de media belicht wordt. Gelukkig kan ik me nu opnieuw beter concentreren en worden mijn gedachten en hoofd niet of toch aanzienlijk minder vertroebeld.

Birth_Big_Pharma_600.jpg

Auteur: dhjvg

Bijna 40j geleefd zonder de hulp gekregen te hebben die ik nodig had. Het tekent me en heeft me gemaakt tot wie ik nu ben. Vandaar het "(f)autistische", niet dat mijn inzichten fout zijn, het betekent alleen dat anderen het als fout kunnen aanzien. Maar dat is een ander paar mouwen want wie bezit de complete waarheid, wat is goed/fout? Ik bedoel alleen dat ik zelf weet dat mijn gedachten niet altijd de juiste zijn, hoe juist het ook moge klinken. De constante schemerzone die er steeds voor zorgt dat ik mezelf in vraag begin te stellen, mijn geestelijke gezondheid, of beter gezegd, de mentale gezondheid van de maatschappij (behendig het woord "samenleving" ontwijkend vanwege kristalheldere redenen).

Geef een reactie

