Slaap

Slaap is het belangrijkste ingrediënt om een normaal leven te kunnen leiden. Voor de meeste mensen is het een cruciaal onderdeel om gelukkig te zijn. Omdat gelukkig zijn momenteel niet prioritair is maar wel overleven, ben ik me er wel van bewust dat een goede slaap belangrijk is. Jawel, het subtiel woordgebruik is belangrijk in dit hoofdstuk.
Ik ben net wakker na een 24 urenslaap. Ik ben me bewust dat een goede slaap hygiëne ook belangrijk is en dat mankeert me nu net. Door allerlei omstandigheden gebeurt het dat ik ´s morgens vroeg opsta om tegen de middag uitgeput mijn bed op te zoeken. Anderzijds, als ik me goed en uitgerust voel, kan ik gemakkelijk 2 dagen doorgaan. Helaas kost me dat dan weer meer slaap dan goed is. Het `als ik me goed voel` uitdrukking is best wel uitzonderlijk. Vaak is het omdat er niets gepland staat waardoor ik niet zenuwachtig, opgejaagd, ultra gefocust of gewoon op mijn hoede moet zijn om niets te vergeten en vooral om uitgebreid voorbereid te zijn. Helaas is dit rijmpje (uitgebreid voorbereid) altijd aanwezig. Zelfs de meest idiote gedachten moeten de revue gepasseerd zijn om me voorbereid te voelen.
Ok, slaap is dus zeer belangrijk.

Auteur: dhjvg

Bijna 40j geleefd zonder de hulp gekregen te hebben die ik nodig had. Het tekent me en heeft me gemaakt tot wie ik nu ben. Vandaar het "(f)autistische", niet dat mijn inzichten fout zijn, het betekent alleen dat anderen het als fout kunnen aanzien. Maar dat is een ander paar mouwen want wie bezit de complete waarheid, wat is goed/fout? Ik bedoel alleen dat ik zelf weet dat mijn gedachten niet altijd de juiste zijn, hoe juist het ook moge klinken. De constante schemerzone die er steeds voor zorgt dat ik mezelf in vraag begin te stellen, mijn geestelijke gezondheid, of beter gezegd, de mentale gezondheid van de maatschappij (behendig het woord "samenleving" ontwijkend vanwege kristalheldere redenen).

Geef een reactie

